13 مهر 1391
شماره خبر: 12701

یک هفته با کانون

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

یک هفته با کانون

سپیدار آنلاین: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان این استان همانند سایر مراکز کانون کشور از 15مهر ماه تا پایان روز 21 برنامه های ویژه ای رابه مناسبت هفته ملی کودک اجرا می نماید.
17 مهر ماه جشن روز جهانی کودک اجرا خواهد شد و این رویداد به منظور احترام به کودکان جشن گرفته می‌شود برنامه های بسیار زیبایی را برای اعضا کانون و سایر کودکان ونوجوانان عزیز استان خواهیم داشت. هجدهمین جشنواره ((یک هفته با کانون )) نیز هم زمان با این هفته اجرا خواهد شد و طی یک هفته دانش آموزان و کودکان ونوجوانان با حضور در غرفه های ویژه ای که کانون تدارک دیده است با 34 نوع فعالیت مختلف فرهنگی ،هنری،ادبی و علمی آشنا خواهند شد . که از آن جمله می توان به شعر خوانی ،قصه گویی،بازی ،مسابقه و سرگرمی ،نجوم و آسمان نما ،معرفی کتاب ،شخصیت و... اشاره کرد. اجرای نمایش ((جینقیلی و فینقیلی )) که اولین کار تولیدی واحد نمایش کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز است و کار شاد ی است برای کودکان در چند سانس مختلف در روز اجرا خواهد شد از دیگر برنامه های کانون برای این هفته خواهد بود . تقدیر از برگزیدگان کانون در جشنواره های رضوی : در این بخش نیز دوستان ،همکاران و اعضا عزیزی که موفقیت هایی را در جشنواره های کشوری رضوی کسب کردند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت که اعضایی که رتبه های دوم ،ششم ،28 و 32 کشوری ر در پژوهش کسب کردند ،اعضا مرکز هشتگرد که مقام پنجم کشور در نشریه دیواری را دریافت کردند،اعضا مرکز شماره 3 کرج که در کتاب سازی رضوی رتبه دوم را کسب کردند و 15 نفر برگزیده جشنواره قصه گویی استانی از این افراد هستند . با توجه به این که هفته سلامت ملی نیز هم زمان با یک هفته با کانون است در روز هایی برنامه ها به این موضوع اختصاص خواهند داشت و تست های مخصوص شنوایی سنجی ،بینایی سنجی ویژه کودکان و مشاوره های روان شناسی ویژه رفتار والدین با کودکان از برنامه های جنبی این جشنواره خواهد بود . لازم به ذکر است که شعار روز جهانی کودک امسال ((کودک،خانواده و جامعه)) و عناوین روزهای این هفته نیز به شرح ذیل است:
15:کودک ،رسانه و خانواده
16:کودک ،آموزش،مراقبت و سلامت
17:کودک،تربیت و بازی
18:حقوق کودکان
19:کودک و ایمنی
20:کودکان با نیازهای خاص
21:کودک،مسوولیت های اجتماعی و طبیعت
در پایان لازم به توضیح است از آن جایی که کارگروه شعر خوانی و برگزاری جلسات مختلف به استان البرز سپرده شده بود ،امسال نیز اغلب کارگاه ها با محوریت شعر خوانی اجرا خواهند شد و نشست ویژه ای را نیز در این زمینه خواهیم داشت .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود