17 مهر 1390
شماره خبر: 2058

تشکیل نشست راهبردی زن و خانواده در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

تشکیل نشست راهبردی زن و خانواده در البرز

نماینده مردم کرج در مجلس‌ گفت: نشست راهبردی زن و خانواده فرصتی مغتنم برای باز تعریف جایگاه بانوان در ایران اسلامی است.
وی از برگزاری سومین نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع فوق و با بررسی 13 محور در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد.
این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به حوزه زنان نشست فوق را فرصتی مغتنم برای باز تعریف جایگاه زنان در فرهنگ رهایی بخش اسلام و ایران اسلامی دانست.
آجرلو اظهار کرد: سومین نشست اندیشه‌های راهبردی زن و خانواده در 13 محور برگزار می‌شود که مهم‌ترین این محورها شامل منزلت و نقش زنان در انقلاب اسلامی، جایگاه مهم زنان در پیشرفت همه‌جانبه کشور، حقوق و مسئولیت‌های فردی و اجتماعی زنان از منظر اسلام، نقد بنیان‌های فمینیسم و وجه ایرانی آن، مسائل و مظلومیت‌های زنان در ایران و راه‌های مواجهه صحیح به آنها هستند.
به گفته وی بررسی فقهی زنان و خانواده، زنان و امنیت اخلاقی، جایگاه نقش زنان در خانواده، مقایسه وضعیت زنان در جمهوری اسلامی و کشورهای غربی، موقعیت، مولفه‌ها و کارکردهای خانواده در ایران، آسیب‌شناسی نهاد خانواده در ایران، راه‌های تقویت بنیه خانواده در ایران و مقایسه وضعیت خانواده در جمهوری اسلامی و کشورهای خانواده، از جمله موارد دیگر مطروحه در این نشست تخصصی است.
نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نشست فوق در آبان ماه سال ‌جاری در استان البرز برگزار می‌شود، اظهار امیدواری کرد: امید می‌رود با بررسی دقیق محورها مطروحه، افق‌های روشنی پیش رو توسعه این حوزه باز شود.
آجرلو در همین راستا و درباره اقدامات صورت گرفته از طرف فراکسیون زنان در مجلس هشتم افزود: در مجلس هشتم خوشبختانه موارد متعددی همچون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ساماندهی مشاغل خانگی، وضعیت زنان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست، توجه به زنان مدیر و نخبه‌، توجه به جایگاه بین‌المللی زنان ایران به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و قوانین خوبی نیز به تصویب رسیده است.




منبع : خبرگزاري فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود