23 آذر 1390
شماره خبر: 2907

زنان ایرانی در جهان حرف دارند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

زنان ایرانی در جهان حرف دارند

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: زنان ایرانی در جهان دارای حرف و ایده هستند و بسیاری از اندیشه‌های بانوان محقق کشورمان در محافل علمی و فرهنگی تبیین و تشریح می‌شود.
فاطمه آجرلو اظهار داشت: کشورهای غربی با استفاده از نفوذ رسانه‌ای خود موارد بی‌محتوایی را به ایران و فرهنگی ایرانی ما نسبت می‌دهند که بطلان آنها برای تمام افرادی که ایران را می‌شناسند، ثابت شده است.
وی تصریح کرد: یکی از این اتهامات بی‌اساس نقض حقوق زنان و دختران ایرانی است و رسانه‌های غربی چهره‌ای از زنان ایرانی نشان می‌دهند که گویی کاری به جز خانه‌داری و رسیدن به بچه‌ها ندارند.
*افزایش ورود دختران به مراکز آموزش عالی
این نماینده مجلس ادامه داد: دروغ‌ها و تهمت‌ها به فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ما در حالی بیان می‌شود که هر ساله شاهد افزایش ورود دختران به مراکز آموزش عالی و دانشگاهی هستیم و طی یک دهه اخیر تعداد زنان دانشجو از پسران بیشتر بوده است. آجرلو تاکید کرد: همچنین در ایران مشاغل مهمی توسط زنان و بانوان مسلمان کشورمان اداره می‌شود و با حضور دولت دهم، برای نخستین بار شاهد معرفی سه زن ایرانی برای اداره وزارتخانه بودیم. وی خاطرنشان کرد: این موارد نشان می‌دهد که زنان کشورمان همراه مردان در ساختن ایران مشارکت داشته و نقش بسیار مهمی در توسعه و تعالی ایران اسلامی دارند. نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: با این وجود زنان و دختران مسلمان نباید به این حد قانع بوده و ما وظائف مهم‌تری بر عهده داریم. آجرلو گفت: یکی از وظائف مهم زنان ایرانی، ارائه نظرات و ایده‌های جدید برای جامعه نسوان مسلمان جهان است. وی تاکید کرد: بانوان مسلمان ما حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و به زودی جامعه جهانی با توانایی‌های این قشر از جامعه ایرانی آشنا خواهد شد. آجرلو در پایان به مصوبات مجلس هشتم برای رفع برخی مشکلات بانوان اشاره کرد و گفت: در این مجلس مصوبات خوبی مطرح شد و توانستیم حقوق بیشتری برای زنان ایرانی استیفا کنیم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود