20 مهر 1390
شماره خبر: 2100

کمبود سالن‌های ویژه هنرهای نمایشی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

کمبود سالن‌های ویژه هنرهای نمایشی در البرز

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز از کمبود سالن‌های ویژه هنرهای نمایشی در این استان خبر داد.
ابراهیم گله دارزاده با اعلام این خبر اظهار داشت: تعداد سالن‌ها و صندلی‌های ویژه هنرهای نمایشی در استان البرز نسبت به تعداد علاقه‌مندان این حوزه بسیار محدود و پایین‌تر از شاخص‌های استاندارد کشوری است.
وی افزود: سالن‌های نمایش استان البرز پاسخگوی نیاز کنونی جمعیت هنردوست استان نبوده و بین جمعیت و صندلی‌های سالن‌های نمایش تعادل وجود ندارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری جشنواره تئاتر استانی البرز پیش بینی می‌شود در روزهای اجرای نمایش جمعیتی دو برابر ظرفیت موجود در سالن‌های نمایش حضور یابند که با جانمایی صندلی در سالن‌ها تلاش شده این مشکل تا حدی برطرف شود.
وی اظهار داشت: در جشنواره تئاتر استانی البرز 12 اثر نمایشی در بخش صحنه‌ای از هنرمندان استانی و شهرستانی البرز حضور دارند که از 25 مهر تا 30 مهر در سینما تئاتر ارشاد، فرهنگ سرای حافظیه، مجتمع فرهنگی ولایت و سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز اجرا می‌شوند.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز افزود: در میان اثرهای پذیرفته شده در بخش صحنه‌ای 8 اثر از هنرمندان کرج، 2 اثر از هشتگرد و یک اثر از فردیس حضور دارند.
گله‌دارزاده تصریح کرد: همزمان با اجرای جشنواره تئاتر استانی البرز در شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد نیز چهار نمایش خیابانی از هنرمندان نظرآباد و هشتگرد اجرا خواهد شد.
وی در پایان گفت: همزمان با اجرای جشنواره تئاتر استان البرز دو کارگاه آموزشی آشنایی با تئاتر معاصر اروپا توسط استاد کوشک جلالی برای علاقه‌مندان هنرهای نمایشی برگزار می‌شود که زمان دقیق آن به زودی اعلام خواهد شد.




منبع : خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود