25 مهر 1390
شماره خبر: 2173

مشكلات موجود در زمينه ساخت و ساز غيرمجاز به صورت ويژه رسيدگي شود

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

مشكلات موجود در زمينه ساخت و ساز غيرمجاز به صورت ويژه رسيدگي شود

معاون خدمات شهري شهرداري كرج بر رسيدگي ويژه به مشكلات موجود در زمينه ساخت و سازهاي غير مجاز در اين كلانشهر تاكيد كرد.
'علي اصغر كمالي زاده' افزود:اكنون اراده شهرداري كرج مبني بر صيانت از حقوق بيت المال استوار است كه در اين زمينه اقدامات لازم انجام مي شود.
وي با اشاره به وجود مشكلات متعدد در بخش بافت هاي فرسوده گفت: در اين زمينه جلوگيري و پيشگيري از ساخت و ساز غيرمجاز در كلانشهر كرج نيازمند نگاه همه جانبه است و بايد قانون به صورت جدي و قاطع اعمال شود.
اين مسوول عنوان كرد: ماده 100 قانون شهرداريها به صورت كامل و دقيق شهرداري را موظف و مكلف به پيشگيري و برخورد با ساخت و ساز غيرمجاز كرده است.
كمالي زاده ادامه داد: پس از آسيب شناسي و استفاده از تجارب ساير كلانشهرها در زمينه جلوگيري از ساخت و ساز غيرمجاز، بر اساس مصوبه شوراي اسلامي شهر كرج و اعلام تخلف از سوي مهندسان ناظر و اعلام مجدد از سوي ادارات فني و شهرسازي مناطق اقدامات لازم صورت مي گيرد.
معاون خدمات شهري شهرداري كرج يادآور شد: در اين راستا اداره فني و شهرسازي گزارش هاي مربوطه را به معاونت خدمات شهر ارائه مي دهد كه اين معاونت پس از اعلام مأموران كنترل و نظارت حق ورود و دخالت به ساختمانهاي در حال ساخت را دارند و در غير اين صورت از ورود پليس ساختمان به ساختمانهاي در حال احداث جلوگيري شده مي كند.
وي در ادامه افزود: دستگاه هاي خدمات رسان و دستگاه قضايي و انتظامي و دستگاه هاي سياسي و امنيتي بايد به طور جدي تر به ياري مديريت شهري بيايند.
اين مسوول اظهار داشت: در حال حاضر در فصلي كه شاهد رونق ساخت و ساز هستيم، موضوع ساخت و سازهاي غيرمجاز تحت كنترل است كه در اين زمينه تشكيل ستادهاي ويژه و هماهنگي هاي بين بخشي باعث پيشگيري هرچه بهتر از اين رويداد نامبارك مي شود.
كمالي زاده گفت: آسيب هاي ساخت و ساز غيرمجاز وسيع و دنباله دار است و از منظر اجتماعي و مديريت شهري امري چالش آفرين است كه توسعه شهرها را به تأخير مي اندازد.
وي تاكيد كرد:مجموعه معاونت خدمات شهري شهرداري كرج به طور جدي با نظارت و حضور به هنگام در تمامي عمليات هاي تخريبي جهت اعمال قانون در ساخت و سازهاي غيرمجاز حضور دارد و با متخلفان در اين زمينه برخورد مي كند.
اين مسوول اظهارداشت:ارتباط مستقيم و مستمر با مناطق سبب مي شود تا زمينه موفقيت مديريت شهري در اين امر فراهم شود.



منبع : خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود