26 مهر 1390
شماره خبر: 2184

ساماندهی کیوسک‌های عرضه مطبوعات در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

ساماندهی کیوسک‌های عرضه مطبوعات در کرج

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کرج از ساماندهی کیوسک‌های عرضه مطبوعات در این شهرستان خبر داد.
حسین زودبین اظهار داشت: رسمی‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین مراکز عرضه مطبوعات و محصولات فرهنگی در سطح شهر‌ها، کیوسک‌های عرضه مطبوعات هستند که باید از نظمی خاص پیروی کنند.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های اداره ارشاد همواره این بوده که در این کیوسک‌ها کالاهایی به غیر از محصولات فرهنگی توزیع شده و یا می‌شود که برای رفع این معضل قوانین خوبی به تصویب رسیده است.
این مسئول یادآور شد: متاسفانه در برخی از موارد مشاهده می‌شود که در کیوسک‌های عرضه مطبوعات و محصولات فرهنگی‌، کالاهایی مانند دخانیات به فروش می‌رسد که این کار از نظر قوانین مربوطه غیر قانونی است.
زودبین با تاکید بر اینکه باید مشکلات و موانع بر سر کسب و کار مسئولان عرضه مطبوعات در شهرستان کرج برطرف شود، خاطرنشان کرد: اگر برای رفع این موارد اقدامی صورت نگیرد، کیوسک‌داران برای تامین هزینه‌های خود با مشکل روبه‌رو می‌شوند.
وی تاکید کرد: ما از یک سو باید فعالیت کیوسک‌های عرضه مطبوعات را ساماندهی کرده و از آنها بخواهیم که بر اساس قوانین جاری تنها اقدام به عرضه محصولات فرهنگی کنند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج ادامه داد: از سوی دیگر باید با رفع مشکلات این افراد زمینه رونق کاری آنها را فراهم کرد تا مجبور به عرضه اقلامی به غیر از موارد مصوب قانونی نباشند.
زودبین در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای تحقق این مهم چه اقداماتی از سوی اداره ارشاد در این شهرستان انجام شده است؟ گفت: ما در نخستین اقدام جلسه‌ای با حضور اعضای صنف کیوسک‌داران برگزار کرده و مسئولان شهری به ویژه مدیران شهرداری کرج به سخنان فعالان این عرصه توجه کردند.
وی افزود: در نشست فوق، مشکلات کیوسک‌داران مطرح و مقرر شد که رفع این موارد در دستور کاری شهرداری و اداره ارشاد قرار گیرد تا زمینه فعالیت بهتر عرضه‌کنندگان مطبوعات در کرج فراهم شود.
زودبین در پایان تاکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی اداره ارشاد کرج، ساماندهی فعالیت این صنف است و به طور قطع با اقدامات خوبی که تاکنون انجام شده، به زودی شاهد رفع بسیاری از مشکلات این صنف خواهیم بود.




منبع : خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود