26 مهر 1390
شماره خبر: 2185

برگزاری جشنواره فرهنگی استان البرز در سعدآباد

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

برگزاری جشنواره فرهنگی استان البرز در سعدآباد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: جشنواره فرهنگی استان البرز از امروز به مدت یک هفته در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گشایش یافت.
صنایع دستی و گردشگری استان البرز، محمدرضا پوینده افزود: استان البرز با هدف معرفی جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و آداب و رسوم این استان در این جشنواره، شرکت کرده و حضور پر رنگی دارد.
وی ادامه داد: جشنواره فرهنگی استان البرز فرصت مناسبی برای هنرمندان استان به ویژه در بخش صنایع دستی و معرفی آثار خود است.
این مسئول تأکید کرد: در این جشنواره بسته‌های گردشگری توزیع می‌شود و مراکز تاریخی و تورهای زیارتی، سیاحتی، تفریحی و ورزشی در طول سال معرفی می‌شود.
پوینده تأکید کرد: اجرای موسیقی محلی و سنتی و نمایشگاه عکس‌های تاریخی و قدیمی استان البرز با عنوان 'البرز در گذر زمان' نیز در این جشنواره پیش‌بینی شده است.
وی گفت: در این جشنواره همچنین غذاها، شیرینی‌ها و سوغات محلی استان البرز معرفی خواهد شد.
به گفته وی این جشنواره که از امروز به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 15 تا 22 و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 10 صبح تا 22 شب پذیرای علاقمندان خواهد بود.
استان البرز دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری بوده که جاده زیبای چالوس، سدهای امیرکبیر و طالقان، تپه‌های ازبکی و زیارتگاه‌های امامزادگان (ع ) از جمله آن‌ها است.
استان‌های سیستان و بلوچستان و اردبیل نیز همزمان با استان البرز در این جشنواره شرکت دارند.
در این جشنواره استان‌های کشور به معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و آداب و رسوم و صنایع دستی خود در مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی ارگ آزادی، سعدآباد و گلستان می‌پردازند.





منبع : خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود