4 دی 1390
شماره خبر: 3231

استان البرز مقام سوم جشنواره هفته فرهنگی استان های كشور را كسب كرد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

استان البرز مقام سوم جشنواره هفته فرهنگی استان های كشور را كسب كرد

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: البرز مقام سوم جشنواره هفته فرهنگی استان های كشور را كسب كرد.
' محمد رضا پوینده ' در نشست مطبوعاتی افزود : استان البرز توانست با حضور هنرمندان فعال و خلاق در هفته فرهنگی استان ها در كاخ سعدآباد و ارایه موفق صنایع دستی و معرفی جاذبه های فرهنگی و گردشگری استان در بین 30 استان كشور مقام سوم را كسب كند. وی اظهار داشت: در این جشنواره 17 داور بر روند برگزاری آیین های سنتی ، معرفی و ارایه صنایع دستی و جاذبه های فرهنگی و گردشگری استان ها نظارت داشتند. وی با اشاره به ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری استان بیان داشت : اكنون در استان یك هزار و 200 هنرمند به صورت انفرادی و 400 كارگاه هنری شناسایی شده است كه برای 733 هنرمند در استان كارت شناسایی صادر و تمدید شده است و پیش بینی می شود تعداد هنرمندان بیشتری در استان شناسایی شوند. پوینده افزود: در یك سال فعالیت اداره كل، به 310 هنرجو دررشته های مختلف صنایع دستی آموزش داده شده است و تعداد 107 هنرمند تولیدات كارگاهی جهت استفاده از تسهیلات زود بازده به بانك های عامل معرفی شده اند. وی با اشاره به نوپا بودن استان البرز یادآور شد: این استان دارای ظرفیت های باستانی و تاریخی بسیار است و در این جهت به منظور شناسایی پتانسیل های این استان مركز باستان شناسی ، مركز اسناد ، گروه مرمت بناهای تاریخی و گروه ثبت آثار تاریخی استان تشكیل شده است.
وی افزود: در زمینه گردشگری ، راه اندازی سه موزه مدرسه از برنامه های آینده این اداره كل است كه در این زمینه تفاهم نامه هایی نیز با آموزش و پرورش به امضاء رسیده است. وی بیان داشت : 12 پرونده برای ارایه در همایش ثبت از سوی اداره كل تهیه شده است كه در صورت موافقت به فهرست آثار ملی استان افزوده خواهد شد. پوینده یادآور شد: در سال گذشته یك اثر از هنرمندان استان ثبت ملی شد و برای امسال نیز پرونده دو اثر در حوزه ساخت چنگ و تنبور یك تكه برای ثبت ملی آماده شده است. در این نشست معاونین چهار حوزه گردشگری ، صنایع دستی ، میراث فرهنگی و سرمایه گذاری اداره كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان البرز حضور داشتند.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود