3 آبان 1390
شماره خبر: 2270

آقازاده: لایه های غیر مدیریتی در برخورد با سرمایه گذاران تجدید نظر کنند/لزوم به روز رسانی قوانین جذب سرمایه های خارجی

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

  آقازاده: لایه های غیر مدیریتی در برخورد با سرمایه گذاران تجدید نظر کنند/لزوم به روز رسانی قوانین جذب سرمایه های خارجی


سید علی آقازاده شامگاه روز شنبه در اولین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان البرز با بیان مطلب گفت: وجود امنیت، توجیه اقتصادی و تعهد در قبال بازپرداخت اصل و سود سرمایه گذار مهمترین آیتم های لازم در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی است.
وی افزود: در صورت آماده کردن این شرایط می توان در خصوص جذب سرمایه گذاران به موفقیت نسبی رسید.
آقازاده با استناد به گفته های وزیر اقتصاد در این همایش بین المللی، میزان جذب سرمایه سالانه ایران به طور متوسط را 3.5 میلیارد دلار ذکر و عنوان کرد: این در حالیست که وضعیت این کشور با دارا بودن همه آیتم های لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی باید در شرایط بهتر و مناسب تری نسبت به وضعیت کنونی قرار داشته باشد.
وی، امنیت در ایران را نسبت به دیگر کشورهای منطقه مطلوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: کشور ایران از مسائل و مشکلاتی که بسیاری از کشورهای خاورمیانه دچار آن هستند مبرا است به طوریکه این کشور جزء معدود کشورهایی است که شرایط امنیتی خوب و مطلوبی را دارند.
شهردارکرج نوع برخورد با سرمایه گذاران بخش خصوصی اعم داخلی و خارجی را مهم ارزیابی کرد و افزود: نوع برخورد با سرمایه گذاران از مهمترین گزینه های هدایت سرمایه به کشور است که متاسفانه این موضوع در کشور تعریف مناسبی ندارد.
آقازاده نوع برخورد با سرمایه گذاران در لایه های مدیریتی کشور را مثبت دانست و در عین حال اذعان داشت: بی برنامه گی لایه های غیر مدیریتی در کشور علاوه بر منتج شدن به برخوردهای غیر اصولی و نادرست با سرمایه گذارن و علاقمندان به سرمایه گذاری در عرصه های مختلف کشور بی شک تاثیر نا مطلوبی بر آمار جذب سرمایه می گذارد.
شهردار کرج با بیان اینکه، برخورد ها لایه های غیر مدیریتی با سرمایه گذاران از سر دلسوزی نیست، افزود: متاسفانه سرمایه گذار در مواجه با لایه های زیرین سرخورده و از سرمایه گذاری دل زده می شوند.
آقازاده اظهارداشت: در این شرایط سرمایه گذاران به جای سرمایه گذاری مانع از ورود سرمایه دیگر سرمایه گذاران می شوند.
وی تصریح کرد: در صورت برخورد مناسب میتوان به طور قطع از جذب سرمایه گذاران و ورود سرمایه آنها برای اجرای طرح های مختلف مطمئن شد.
شهردار کرج میزان جذب درآمد سرمایه کشور را کم و ناکافی دانست و در عین حال خاطرنشان کرد: شهرداری کرج بدون اغراق می تواند سالانه پنج میلیارد دلار جذب سرمایه داشته باشد.
آقازاده وجود سرمایه گذار و جذب سرمایه های بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی در هر کشور را زمینه ساز بالندگی، رشد و توسعه اقتصادی به ویژه در بحث زیرساخت ها دانست.
وی تاکید کرد: هیچ دولتی حتی دولت های بزرگ اقتصادی دنیا نمی توانند زیرساخت های اقتصادی و کارآفرینی و رشد اقتصادی کشور خود را به تنهایی به سرانجام برسانند.
این مسئول اظهارداشت: کشور ترکیه در دهه 90 در آستانه ورشکستگی اقتصادی بود اما مهیا شدن شرایط خاص اقتصادی و مشارکت بخش خصوصی موجب تقویت دوباره این کشور به لحاظ اقتصادی شد.
آقازاده همچنین حرکت کشور مالزی در عرصه های مختلف اقتصادی در دهه 90 را یادآور شد و بیان کرد: این حرکت اقتصادی این کشور را در دوره کنونی به قدرت اقتصادی در خاور دور تبدیل کرد.
وی با اشاره به فرصت های مناسب سرمایه گذاری در کلانشهر کرج از آمادگی شهرداری کرج برای مشارکت بخش خصوصی در انجام و تکمیل پروژه های عمرانی خبرداد



منبع:کامنا


ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود