18 شهریور 1391
شماره خبر: 11261

ضرورت احیای باغات در شورای اداری شهرستان طالقان مطرح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

ضرورت احیای باغات در شورای اداری شهرستان طالقان مطرح شد

سپیدار آنلاین: مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز بر ضرورت احیای باغات در شهرستان طالقان تاکید کرد و این امر را خود گامی در جهت ایجاد اشتغال دانست.
جلسه شورای اداری شهرستان طالقان با حضور معاون برنامه ریزی استانداری البرز صیدایی، فرماندارطالقان، مدیر کل جهاد کشاورزی استان البرز، امام جمعه طالقان، رییس صداوسیما البرز، مدیر کل آمارو اطلاعات و سرپرست بانک کشاورزی برگزار شد. مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز در جلسه شورای اداری شهرستان طالقان به روند اجرای پروژه های کشاورزی دراین شهرستان اشاره کرد و گفت: درستاد توسعه ی کشاورزی طالقان 5پروژه بااعتباری بالغ بربیش از 30میلیون تومان مطرح شده وبعد از دریافت تسهیلات درطالقان اشتغال زایی رخ می دهد. مدیر کل جهاد کشاورزی طالقان به ظرفیت های ایجاد اشتغال دراین پروژه ها نیز اشاره کرد و گفت: درشهرستان طالقان 16پروژه شامل زنبورداری باغداری و...وجود دارد که درهر یک بخش های این پروژه ها به ازای هر دو نفر اشتغالزایی خواهد شد.
لزوم احیای باغات در طالقان
وی دربخش دیگری خواستار حمایت های بیشتر در حوزه احیای باغات این شهرستان شد و اظهار داشت: از آنجا که می بایست ظرف یک سال آینده برای اصلاح باغات اقدامات اساسی از طریق ارائه الگوها صورت گیرد؛ لذا لازم است تا در احیای باغات شهرستان طالقان سختگیری های موجود ازبین برود. منصورخاکی این اقدام را گامی در جهت اشتغال و تولید محصولات متنوع کشاورزی ذکر کرد و افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل ها و آب و هوای متفاوت این شهرستان احیای باغات امری ضروری تلقی می شود؛ زیرا این شهرستان به دلیل باغات متعدد شناخته شده است. وی در بخش دیگری یکی از دلایل نابودی دام های کشور را انتقال دام به بیرون روستا دانست و گفت: از آنجا که زندگی در روستا وابسته به دام است از این رو برای از بین نرفتن دام ها نیز باید زمینه های راهکاری اندیشیده شود.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود