25 آبان 1391
شماره خبر: 15099

کاهش حاصلخیزی خاک با افزایش مصرف کودهای شیمیایی

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

کاهش حاصلخیزی خاک با افزایش مصرف کودهای شیمیایی

سپیدار آنلاین: مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز از کاهش حاصلخیزی خاک مزارع و باغات با افزایش مصرف کودهای شیمایی خبر داد و آن را زنگ خطر برای مدیران خواند.
علی اصغر منصور خاکی افزود: مسئله خاک و حاصلخیزی آن باید ابتدا در سطح ملی و سطح مراتع مدیریت شود که در این راستا پروژه های کنترل فرسایش خاک و تثبیت آن در دستور کار اداره کل منابع طبیعی قرار گرفته است. وی افزایش فرسایش خاک و کاهش حاصلخیزی را زنگ خطر خواند که نیاز به توجه ویژه دارد و ادامه داد: استفاده از خاک ها و کودهای بیولوژیک و غیر شیمیایی، اجرای برنامه های اصلاح خاک های زراعی و باغی، احداث زه کش ها و سایر پروژه های مرتبط عرصه تولید را در آینده به طور فعال در اختیار ما قرار می دهد.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان البرز تصریح کرد: برای تحقق این برنامه ها در صدد هستیم با همکاری معاونت آب و خاک کشور نقشه حاضلخیزی خاک را تدوین کنیم. منصور خاکی افزود: هر گونه سرمایه گذاری در دو منبع پایه آب و خاک پایداری تولید را به دنبال دارد. وی تصریح کرد: اجرای پروژه های آبخیزداری و اصلاح و احیای مراتع در استحصال آب بسیار موثر است. مدیر کل جهاد کشاورزی استان البرز اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ها در جهاد کشاورزی اعتبارات خوبی تخصیص داده شده است.
سهم البرز در سند توسعه کشاورزی ماه آینده مشخص خواهد شد
منصور خاکی گفت: سند اجرایی توسعه بخش کشاورزی در آبانماه جاری به تصویب هیئت وزیران رسید که در غالب آن سند برنامه های هریک از بخشها تا پایان برنامه پنجم توسعه احصا شده است. وی ادامه داد: استان البرز نیز برای اجرایی شدن این سند منتظر ابلاغ برش استانی است که با برنامه های کارشناسی طی یک ماه آینده ابلاغ خواهد شد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود