تقویت تشکل ها از مهم ترین اهداف اتاق های بازرگانی است
سپیدارآنلاین: گروه اقتصادی
رئیس اتاق بازرگانی البرز حل مسائل و مشکلات حوزه صنعت نساجی را نیازمند نگاه ویژه فعالان این بخش به تشکل ها و انجمنهای این صنعت دانست.
حسین طوسی در نشست با جمعی از اعضای انجمن صنایع همگن نساجی بیان داشت: نگاه کلان و ویژه اتاق بازرگانی ایران به تشکل ها باعث تقویت بخش خصوصی می شود. اتاق بازرگانی ایران برای تشکیل تشکل ها به اتاق های شهرستانها تفویض اختیار نموده است و اتاقهای استانی مسئول هدایت و نظارت برتشکل ها است. وی افزود: تشکلها ریشه تاریخی داشته که امروزه در دنیای مدرن و کشورهای توسعه یافته دارای یک هویت جدید و تعیین کننده است. طوسی در ادامه ابراز داشت: در کشور های توسعه یافته، روابط اقتصادی سنتی جای خود را به روابط جدید بر مبنای تشکیل اتحادیه ها و تشکل ها داده است چرا که قدرت اجتماعی بیشتری در تشکل نهفته است و به مثابه اهرم توسعه به شمار میرود. وی در خصوص قدمت اتاق بازرگانی در ایران گفت: پیدایش اتاق ها بعنوان تشکل در حدود 130 سال سابقه دارد و این قدمت نشان دهنده این است که اجتماع تجار و پیگیری و حل مسائل بصورت گروهی از سالیان پیش نیاز فعالان اقتصادی بوده است. این مسئول در رابطه با اوضاع اقتصادی کشور بیان نمود: اقتصاد متکی