26 تیر 1393
شماره خبر: 126057

سرپرست جدید معاونت پژوهشی بیوتکنولوژی کشاروزی ایران معرفی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

سرپرست جدید معاونت پژوهشی بیوتکنولوژی کشاروزی ایران معرفی شد


طی حکمی از سوی رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران دکتر قاسم حسینی سالکده به عنوان سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران منصوب و از زحمات دکتر صالحی جوزانی معاون پیشین پژوهشی پژوهشکده تقدیر شد.
مراسم تودیع و معارفه معاون پژوهشی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران واقع در کرج پیش از ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر این پژوهشکده با حضور حضور اعضای هیئت علمی، کارشناسان و پرسنل این پژوهشکده برگزار و طی آن قاسم حسینی سالکده به عنوان سرپرست این معاونت معارفه شد. در ابتدای این مراسم غلامرضا صالحی جوزانی معاون اسبق پژوهشی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با ارائه گزارشی از کوتاه از فعالیت های پژوهشی در زمان معاونت خود، محدودیت تامین منابع را از عوامل تاثیر گذار بر عملکرد پژوهشی این پژوهشکده دانست و ابراز امیدواری کرد با مدیریت جدید در پژوهشکده این موانع برطرف شده و مسیر برای حرکت های پژوهشی گسترده تر هموار شود.
وی ادامه داد: برای همکاری و در اختیار گذاشتن تجربیات خود برای بهبود وضعیت پژوهش از هیچ کوششی برای این مجموعه دریغ نخواهم کرد. در ادامه قاسم حسینی سالکده سرپرست معاونت جدید پژوهشی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران در سخنان کوتاه خود با تاکید بر اجتناب از هرگونه ازهم گسستگی، گفت: تکیه بر نقاط قوت پژوهشکده، همدلی و وفاق و استفاده از پتانسیل های اعضای هیئت علمی راهکاری برای دستیابی به اهداف والای پژوهشی و رساندن پژوهشکده به جایگاه ویژه در دنیا دانستند. وی همچنین تقویت برنامه های پژوهشی تحت یک هدف خاص و کم رنگ کردن مرز بین بخش های تحقیقاتی را از مهم ترین برنامه های خود عنوان کرد و اظهار داشت: همه فعالیت های پژوهشکده باید در چهارچوب برنامه های مورد نیاز کشور باشد. حسینی به رشد پژوهشگر به عنوان یکی دیگر از عوامل رشد پژوهش اشاره و عنوان کرد: نه تنها جامعه علمی بلکه عامه مردم جامعه نیز باید به نحوی با فعالیت های پژوهشکده و اعضای هیئت علمی آن آشنا باشند.
تغییر یک مدیر به منزله عدم کفایت وی نیست
بهزاد قره یاضی رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران نیز به عنوان آخرین سخنرانی این مراسم با تقدیر از زحمات دکتر صالحی جوزانی وی را فردی باهوش، کوشا و مستقل خواند و تاکید کرد: تغییر یک مدیر به معنای عدم کفایت آن مدیر نیست چرا که ممکن است پتانسیل آن مدیر در سمت دیگری نتیجه بهتری داشته باشد. وی با انتقاد از نگاه منفی جامعه به مقوله تودیع ها اظهار داشت: نگاه جامعه باید به مقوله تودیع ها تغییر کند چراکه اگر این جابجایی ها با آداب و اخلاق اسلامی و دینی صورت پذیرد بسیار خوب است و می تواند موجب رشد و تعالی شود. قره یاضی گفت: دکتر حسینی انتخاب مناسبی برای معاونت پژوهشی هستند و ما با استحکام و پس از تلاش بسیار و رایزنی با سازمان هایی که به دنبال دستیابی به ایشان بودند موفق به حفظ حضور ایشان در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران شدیم که البته همه این تلاش ها به جهت علاقه ای است که اینجانب به پیشرفت پژوهش و رشد محققین دارم. در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیر از زحمات دکتر صالحی تشکر کرد و حکم دکتر حسینی سالکده را به عنوان معاون جدید پژوهشی به وی داده شد.





منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود