25 مرداد 1393
شماره خبر: 127447

بیماری دامی لمپی اسکین در نظرآباد مهار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

بیماری دامی لمپی اسکین در نظرآباد مهار شد


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نظرآباد گفت: با سمپاشی جایگاه های دام و واکسیناسیون60 هزار راس گاو و گوسفند، بیماری دامی تورم حاد پوستی یا "لمپی اسکین" در این شهرستان مهار شد.
علی گلباز درباره وضعیت دام های شهرستان نظرآباد نسبت به بیماری دامی لمپی اسکین گفت: در این خصوص از ابتدای امسال تا کنون 360 هزار متر مربع از جایگاه های دامی تحت پوشش این شهرستان سمپاشی و بیش از 60 هزار راس گاو و گوسفند واکسینه و سم پاشی شده اند. وی افزود: برای کنترل این بیماری طی هماهنگی های به عمل آمده با همکاری دستگاه های مربوطه واکسیناسیون دام های این شهرستان به صورت رایگان انجام شد. گلباز واکسیناسیون دام ها را سبب کنترل این اعلام کرد و ادامه داد: با اقدامات انجام شده در خصوص واکسیناسیون و سم پاشی دامداریهای صنعتی و سنتی در شهرستان بیماری مهار و به سایر شهرستانها سرایت داده نشد و مورد جدیدی نیز مشاهده نشده است.
این مسئول افزود: در مورد بیماری لمپی اسکین کارشناسان این اداره به صورت روزانه واحد های دامی را بازدید و دامهای موجود را مورد معاینه قرار می دهند. بیماری لمپی اسکین از بیماری‌های نوظهور است که جمعیت گاو و گوساله را تهدید می‌کند و از طریق پشه، مگس خونخوار و تماس مستقیم دام با دام می‌تواند منتقل شود. "لمپی اسکین" یک بیماری ویروسی است و با علائمی چون تب شدید، عوارض پوستی، تنفسی و... همراه است. این بیماری سبب کاهش شیر و تولید گوشت و تلف شدن دام ها شده و خسارات سنگین اقتصادی برای دامداران به بار می آورد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود