2 مهر 1393
شماره خبر: 129933

مشکل نقدینگی صنایع کوچک را پیگیری می کنیم

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

مشکل نقدینگی صنایع کوچک را پیگیری می کنیم


معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت ، با بیان اینکه نقدینگی مهم ترین مشکل صنایع کوچک در کشور است، گفت: با جدیت این مشکل را پیگیری و برطرف می کنیم .
'سید محمدعلی سید ابریشمی در حاشیه بازدید از صنایع شهرستان اشتهارد استان البرز افزود: 81 هزار واحد صنعتی کوچک در شهرکهای صنعتی کشور وجود دارد که با مشکل نقدینگی مواجه هستند. وی ادامه داد: با کمک بانک های عامل و پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک ، گام های عملی برای رفع مشکل نقدینگی این نوع صنایع برخواهیم داشت.
سید ابریشمی گفت: نوسازی و تقویت صنایع کوچک ، به اشتغالزایی در شهرکهای صنعتی کشور کمک می کند. وی با بیان اینکه اکنون سه شهرک ویژه صنایع کوچک در استان البرز وجود دارد، اظهار داشت: این شهرکها تنها ظرفیت پذیرش 30 واحد جدید دارند. معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت از تصویب یک شهرک جدید صنعتی در کمیسیون ماده 21 اراضی برای استان البرز خبرداد و گفت : این شهرک در زمینی به مساحت یکهزارو500هکتار در شهرستان اشتهارد با نام ' شهرک صنعتی اشتهارد دو' احداث می شود. این مسوول ادامه داد: طرح توسعه شهرکهای صنعتی شهرستان ساوجبلاغ و کوثر در شهرستان اشتهارد استان البرز نیز در دست اجرا قرار گرفته است. استاندار البرز در این بازدید با اشاره به مشکلات صنایع استان گفت: امروز بار پایتخت روی دوش البرز سنگینی می کند، مدیریت کلان و ملی، باید البرز را در ابعاد مختلف به ویژه بخش صنعت یاری دهد. 'سیدحمید طهایی ' درادامه مشکل آب صنایع را مهم ترین دغدغه موجود در این حوزه برشمرد و افزود: بسیاری صنایع این استان با مشکل کمبود آب مواجه هستند و از سوی دیگر نیز شاهد استقبال سرمایه گذاران برای احداث شهرک های جدید صنعتی هستیم. وی گفت: باید محدودیت ها را به گونه ای مدیریت کنیم که زمینه حضور سرمایه گذاران را نیز فراهم آورده و به توسعه پایدار در این استان دست یابیم. استان البرز حدود سه هزارو 500 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود