11 آبان 1393
شماره خبر: 131157

مردم از ذبح دام در معابر و خیابان‌های شهر خودداری کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

مردم از ذبح دام در معابر و خیابان‌های شهر خودداری کنند


مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: 13 اکیپ سیار و هفت اکیپ ثابت برای نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام در روزهای تاسوعا و عاشوا فعال می‌شود.
اصغر برائی نژاد، اظهارکرد: با توجه به فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دام‌های قربانی و تامین بهداشت عمومی، 13 اکیپ سیار و هفت اکیپ ثابت از پزشکان و بازرسان اداره کل دامپزشکی استان برای نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام توسط شهروندان اعزام می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: این اکیپ‌های ثابت و سیار از 13 دکتر دامپزشک و 9 ناظر بهداشتی تشکیل شده‌اند. برائی نژاد افزود: با توجه به این که امسال در روزهای تاسوعا و عاشوا جایگاه‌های ویژه‌ای برای ذبح دام در سطح شهر در نظر گرفته نشده از شهروندان تقاضا می‌شود قربانی‌های خود را در فضای امام زاده‌ها، مساجد و تکایا ذبح کرده و از ریختن خون دام‌های قربانی در خیایان‌ها و معابر خودداری کنند. این مسئول ابراز کرد: ریختن خون دام‌های قربانی در سطح شهر علاوه بر این که باعث آلودگی می‌شد، چهره نازیبایی به شهر نیز می‌دهد. مدیرکل دامپزشکی استان البرز ادامه داد: کلیه خدمات بهداشتی دامپزشکی، شرعی و بازرسی قبل و بعد از کشتار در این ایام توسط دامپزشکی رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای هیات‌های عزاداری ندارد.
وی یادآور شد: بر این اساس، پرسنل فنی دامپزشکی اعم از کارشناسان، کاردان‌ها و تکنسین‌های دامپزشکی و بهداشت گوشت به همراه مسئول نمایندگی ولی فقیه و ناظران بهداشتی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت 7 تا 21 در قالب اکیپ‌های ثابت و سایر کنترل و نظارت بهداشتی در استان و شبکه‌های تابعه سازماندهی می‌شوند.
وی در پایان گفت: سازمان دامپزشکی در این بخشنامه بر آمادگی کشتارگاه‌ها برای پذیرش دام‌های قربانی و ذبح آنها از ساعت 7 تا 13 روزهای تاسوعا و عاشورا تأکید کرد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود