2 آبان 1391
شماره خبر: 13781

حضور اکیپ‌های نظارتی در مراکز عرضه و ذبح دام استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حضور اکیپ‌های نظارتی در مراکز عرضه و ذبح دام استان البرز

سپیدار آنلاین: مدیر کل اداره دامپزشکی استان البرز گفت: به مناسبت در پیش بودن عید سعید قربان اقدامات ویژه‌ای برای نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح دام در این استان صورت خواهد گرفت.
سید اصغر برایی‌نژاد اظهار داشت: هر ساله در روز عید سعید قربان که یکی از مهم‌ترین اعیاد مذهبی مسلمانان است، مردم مومن و ولایی ایران اسلامی اقدام به قربانی کردن دام در سراسر کشور می‌کنند. وی تصریح کرد‌: بر اساس تجربه سال‌های گذشته، اداره دامپزشکی استان البرز برای تهیه دام‌ مورد نیاز مردم و همچنین احداث ایستگاه‌های موقت عرضه و ذبح دام در برنامه‌ریزی لازم را صورت داده است.
احداث ایستگاه‌های موقت عرضه و ذبح دام در استان البرز
مدیر کل اداره دامپزشکی استان البرز در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آیا مانند سال‌های گذشته در البرز مکان‌هایی برای عرضه دام به صورت بهداشتی دایر خواهد شد؟ گفت:‌ طی یک ماه گذشته با تلاش اداره دامپزشکی البرز و جلسات ویژه‌ای برای این منظور و با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری‌های شهرستان‌های استان و مدیران شبکه‌های بهداشت استانی و شهرستانی در البرز برگزار کرده‌ایم. برایی‌نژاد ادامه داد: در فاز نخست از شهرداری‌ها خواستیم که مکان‌هایی را برای عرضه و ذبح صحیح دام تدارک ببینند که این مهم صورت گرفته و در روزهای آینده آدرس دقیق آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.
حضور یک ناظر برای نظارت بر ذبح شرعی دام در استان البرز
وی متذکر شد: یکی از اقدامات خوبی که در آستانه عید سعید قربان صورت خواهد گرفت، حضور اکیپ‌های نظارتی در مکان‌های تعیین شده است. مدیر کل اداره دامپزشکی استان البرز اضافه کرد: این اکیپ‌ها شامل یک ناظر بهداشتی، ناظر شرعی و کارشناس اداره دامپزشکی است که در تمام مراکز عرضه رسمی دام حضور خواهند داشت. برایی‌نژاد عنوان کرد: به عنوان نمونه طی هماهنگی‌ با دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره دامپزشکی استان البرز مقرر شد که در مکان‌های رسمی عرضه و ذبح دام یک عالم دینی نیز حضور داشته و بر ذبح شرعی دام نظارت خواهد داشت. وی تاکید کرد: هدف از انجام این برنامه‌ها عرضه بهداشتی دام مورد نیاز مردم برای عید سعید قربان و نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی قربانی است.
برایی‌نژاد در پایان اذعان داشت: به زودی نشانی تمام ایستگاه‌های قانونی عرضه دام در سراسر استان البرز اعلام می‌شود و انتظار داریم تا مردم تنها از طریق همین مراکز اقدام به تهیه دام مورد نیاز و ذبح شرعی و بهداشتی آن کنند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود