21 آبان 1393
شماره خبر: 131596

بیش از 20 هزار تن کالا از فرودگاه پیام کرج صادر کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

بیش از 20 هزار تن کالا از فرودگاه پیام کرج صادر کرد


معاون اموربازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن وتجارت البرز گفت: 20 هزارو 35 تن انواع کالا درنیمه نخست امسال ازطریق گمرک فرودگاه بین المللی پیام کرج به خارج از کشور صادر شد.
اسماعیل معمارپور ارزش این میزان کالا را 23 میلیون و 158هزارو 205 دلار معادل حدود 599 میلیارد و21 میلیون ریال اعلام کرد. وی گفت:عمده کالاهای صادراتی از طریق این فرودگاه شامل مواد غذایی، تره بار، صیفی ، سبزی، مواد شیمیایی وآهن آلات بود که به کشورهای عراق ، افغانستان ، پاکستان ، آلمان و ... صادر شد. معمارپوراظهارکرد: در نیمه نخست امسال حدود 18هزارو27 تن کالا به ارزش 89 میلیون و 698 هزاردلار از طریق فرودگاه بین المللی پیام کرج وارد کشور شده است. وی، کالاهای وارداتی را شامل مواد پتروشیمی ، بهداشتی ، ماشین آلات ، مواد غذایی و لوازم خانگی عنوان کرد. فرودگاه بین المللی پیام کرج 26 فروردین ماه سال 69 راه اندازی شد و منطقه ویژه اقتصادی آن در تیرماه سال 82 به بهره برداری رسید. مجموعه این فرودگاه در زمینی به مساحت 10 هزار هکتار در جنوب غربی کرج واقع شده که سه هزار و 600 هکتار آن مربوط به منطقه ویژه اقتصادی است.
بخش عمده کالاهای صادراتی از طریق فرودگاه پیام مربوط به تولیدات کشاورزی و صنایع استان البرز است. استان البرز دارای بیش از سه هزارو 100واحد تولیدی و صنعتی و 75 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی حاصلخیز است که بخشی از تولیدات صنعتی و کشاورزی استان به خارج از کشور صادر می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود