9 آذر 1393
شماره خبر: 132749

270قاچاقچی کالا و ارز درالبرز به مراجع قضایی معرفی شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

270قاچاقچی کالا و ارز درالبرز به مراجع قضایی معرفی شدند


رییس دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز از معرفی 270 قاچاقچی کالا و ارز دراین استان درسال جاری به مراجع قضایی خبرداد.
سعید شفیعیان فزود: از این قاچاقچیان مقادیری مشروبات الکلی، سوخت، تجهیزات ماهواره والبسه دست دوم کشف شده است. وی با بیان اینکه ارزش ریالی کالاهای قاچاق این افراد 220 میلیارد ریال است، ادامه داد: دراین مدت 35 پرونده قضایی برای قاچاقچیان کالا و ارز تشکیل شده و تعدادی از پروندها نیز ازسوی پلیس و گمرک برای شناسایی متهمان و تخمین ارزش ریالی در دست اجرا قرار دارد . شفیعیان گفت: موقعیت خاص جغرافیایی استان البرز به عنوان شاهراه غرب و شمال کشور و همچنین قرار گرفتن این استان در مسیر 14 استان و پایتخت باعث انتخاب این منطقه به عنوان بارانداز کالای قاچاق توسط باندهای فعال در امر قاچاق شده است. وی تنها راه مبارزه با قاچاقچیان را عدم استفاده از این کالاها به خصوص مواد خوراکی و آرایشی خواند که مضرات مادی و معنوی به همراه دارد.
توزیع سوخت زمستانی با حضور کارشناسان انجام می شود
رییس دبیرخانه کمیسیون مبارزه باقاچاق کالا و ارز استان البرز گفت: باهدف جلوگیری از قاچاق سوخت ، توزیع سوخت زمستانی با حضور کارشناسان شرکت پخش فرآورده های نفتی از ابتدای زمستان سال جاری انجام می شود. وی اضافه کرد:کارشناسان شرکت نفت با حضور در روستاهای فاقد گاز شهری به صورت میدانی به بررسی نیاز مصرف کنندگان فرآورده های نفتی خواهند پرداخت . شفیعیان خاطرنشان کرد: این اقدام در پی تخصیص اضافه بر نیازمصرف کنند گان سوخت در سالهای گذشته که منجر به ظهور سوخت مازاد بر نیاز در چرخه خارج از توزیع قانونی شده بود انجام گرفته است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود