12 آذر 1393
شماره خبر: 132957

توزیع 1300 تن بذر گندم و جو در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

توزیع 1300 تن بذر گندم و جو در البرز


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان البرز از توزیع یک هزار و 300 تن بذر گندم و جو در میان کشاورزان این استان خبر داد.
محمد تاج‌الدینی اظهار کرد: در حوزه کشاورزی برخی از محصولات و تولیدات به دلیل جایگاه ویژه‌ای که در سبد غذایی جامعه دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و به عنوان محصولات استراتژیک شناخته می‌شوند. وی تصریح کرد: به همین دلیل اکثر کشورهای دنیا برای تامین نیازهای ضروری خود در حوزه تولید محصولات استراتژیک سرمایه‌گذاری کرده و تلاش می‌کنند که برای مصارف داخلی در این بخش‌ها به خودکفایی برسند. این مسئول افزود: یکی از مهمترین محصولات کشاورزی استراتژیک گندم است و سالانه بخشی از نیاز کشور به این محصول کشاورزی مهم در استان البرز تولید می‌شود. تاج‌الدینی ادامه داد: در فصل برداشت محصولات کشاورزی در سال جاری در مجموع بیش از 57 هزار تن گندم و جو از مزارع استان البرز برداشت شده است. وی بیان کرد: این میزان نسبت به سال گذشته کاهش داشته که دلیل اصلی این کاهش خشکسالی و عدم بارندگی مطلوب بوده است. معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان البرز اظهار کرد: برای جبران کاهش برداشت، در سال زراعی جاری تمهیداتی اندیشیده شده است که امیدواریم با بارش باران و نزولات آسمانی، بتوانیم در سال جاری محصولات بیشتری تولید کنیم. تاج‌الدینی تصریح کرد: در این راستا بیش از یک هزار و 300 تن بذر مرغوب و گواهی شده گندم و جو در میان کشاورزان توزیع شده است. به گفته وی امسال بیش از 7 هزار و 600 هکتار زمین تحت کشت گندم و بیش از 5 هزار و 390 هکتار نیز برای کشت جو اختصاص یافته است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با حمایت انجام شده از کشاورزان و افزایش نعمات و نزولات آسمانی، در پایان سال زراعی جاری شاهد افزایش مطلوب تولیدات کشاورزی استراتژیک باشیم.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود