10 تیر 1391
شماره خبر: 8419

برداشت گندم در استان البرز آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

برداشت گندم در استان البرز آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از آغاز فصل برداشت گندم از مزارع این استان خبر داد.
علی‌اصغر منصورخاکی اظهار داشت: پس از یک فصل کار و تلاش ارزشمند کشاورزان پرتلاش البرزی از ابتدای هفته جاری و با فرارسیدن فصل برداشت محصول، دروی گندم از مزارع آغاز شده و کشاورزان شاهد به بار نشستن یک فصل تلاش خود هستند. وی با تاکید بر اینکه به فضل الهی امسال شاهد برکات بسیاری در مزارع تولید گندم استان البرز هستیم، گفت: محصول تولید شده در این استان از نظر کیفی و کمی در سطح بسیار خوبی قرار دارد.
پیش‌بینی برداشت بیش از 60 هزار تن گندم در البرز
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در پاسخ به این پرسش که چه میزان گندم در این فصل توسط کشاورزان البرزی تولید شده، ادامه داد: از مجموع اراضی کشاورزی و باغات استان بیش از 10 هزار هکتار زمین به کشت گندم در استان البرز اختصاص یافته است. منصورخاکی ادامه داد: از این میزان اراضی زیر کشت پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از 60 هزار تن گندم طی روزهای آینده برداشت شود.
خرید تضمینی گندم کشاورزان البرزی آغاز شد
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اجرای قانون خرید تضمینی گندم در استان البرز چه زمانی انجام می‌شود؟ یادآور شد: با تشکیل ستادهای متعدد از همین امروز آمادگی خرید و دریافت گندم کشاورزان را داریم. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اعلام کرد: گندم تولید شده کشاورزان البرزی به قیمت مصوب هر کیلو 4 هزار و 200 ریال توسط سازمان جهاد کشاورزی البرز خریداری می‌شود و امکانات لازم از جمله اعتبار مالی و همچنین تجهیزات نگهداری محصولات را آماده کرده‌ایم. منصورخاکی تصریح کرد: کشاورزان البرزی در سال گذشته تلاش بسیاری برای تحقق هدف ارزشمندی چون تامین نیاز استان و کشور به گندم انجام داده و امروز شاهد برداشت بسیاری خوبی هستیم. وی متذکر شد: خدمات مناسبی به ویژه در حوزه علمی و کارشناسی به کشاورزان البرزی در سال گذشته ارائه شده و بخش مهمی از نیازهای آنها به ویژه نحوه و میزان مصرف کودهای شیمایی برآورده شده است. این مسئول در پایان اذعان داشت: برنامه‌ریزی لازم برای افزایش تولید گندم در استان البرز در فصل زراعی آینده انجام شده و به زودی تسهیلاتی در اختیار کشاورزان استان برای تحقق این هدف قرار می‌گیرد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود