24 آذر 1393
شماره خبر: 133665

آغاز صدور مجوز نانوایی‌های آزادپز در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

آغاز صدور مجوز نانوایی‌های آزادپز در البرز


مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان البرز از آغاز صدور مجوز نانوایی‌های آزادپز در این استان با توجه به شرایط جدید بازار نان خبر داد.
ایرج موفق اظهار داشت: نان در سبد غذایی خانوار ایرانی از جایگاه با اهمیتی برخوردار است و خانواده‌های ایرانی هر روز در بخش‌های مختلف غذایی از نان استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: اهمیت دیگر نان این است که در میان اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه به عنوان یکی از مواد غذایی اصلی قلمداد شده و کمتر خانواده‌ای است که در سبد غذایی خود به صورت روزانه نان مصرف نکند. این مسئول افزود: بنابراین طبیعی است که دولت تمرکز ویژه‌ای بر نحوه تولید آرد و نان و عرضه آن در جامعه و همچنین قیمت‌گذاری نان داشته باشد. موفق با اشاره به افزایش قیمت نان در یک ماه اخیر بر اساس مصوبه جدید دولت گفت: پیش از این نیز گفته شده است که شاید در نگاه اول تصور شود که این قیمت‌‌گذاری جدید با هدف افزایش قیمت صورت گرفته، اما اولویت افزایش کیفیت نان است. وی بیان داشت: دولت و دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و ادارات مختلف صنعت در استان‌ها و شهرستان‌ها به طور ویژه نحوه تولید و عرضه نان با کیفیت را در مناطق مختلف کشور رصد می‌کنند. مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان البرز افزود: در کنار قیمت‌گذاری و نظارت بر اجرای دقیق قیمت‌های مصوب در حوزه تولید و عرضه آرد و نان، برنامه‌های دیگری با هدف افزایش کیفیت این محصول مهم غذایی در کشور در دستور کار قرار دارد. موفق ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها احداث نانوایی‌های آزادپز است که در گذشته نیز این واحدها فعالیت کرده و با قیمت آزاد نان را عرضه می‌کنند. وی اظهار داشت: در استان البرز نیز با هدف افزایش کیفیت نان مقرر شد که مجوز لازم برای احداث نانوایی‌ها آزادپز صادر شده و این نانوایی‌ها در هر منطقه حضور داشته باشند. موفق تصریح کرد: بر اساس طرحی که در دستور کار داریم، در هر منطقه از هر نوع نان یک نانوایی آزادپز نیز مجوز فعالیت می‌گیرد که نان تولیدی در این مراکز با توجه به استفاده از مکمل‌ها و مواد غنی‌ شده از کیفیت بیشتری برخوردار است. وی در پایان گفت: امیدواریم احداث این نانوایی‌ها در افزایش کیفیت نان و جلب رضایت بیشتر شهروندان موثر باشد.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود