9 دی 1393
شماره خبر: 134536

مقالات صنعتگران یاری دهنده همایش تعامل صنعت و دانشگاه

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

مقالات صنعتگران یاری دهنده همایش تعامل صنعت و دانشگاه


ششمین جلسه کمیته علمی و فنی سومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با حضور دبیر اجرایی اتاق البرز و نمایندگانی از مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی،دانشگاه خوارزمی،پارک علم و فناوری،گروه صنعتی و پژوهشی زر ماکارون،جهاد دانشگاهی ،دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
ابوالحسن قاسم پور"مدیر سازمان تجاری سازی ،فناوری و اشتغال زایی جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: مقالات صنعتگران یاری دهنده همایش تعامل صنعت و دانشگاه در مسیر رفع موانع صنعت و توسعه اقتصاد کشور است. وی اظهار کرد: نبود دستاوردهای علمی در واحد های صنعتی تفکر نادرست و نیازمند به اصلاح است. وی تاکید کرد: باید واحد های تولیدی به خصوص واحد های که دارای بخش R&Nو پژوهشی هستند را برای حضور در این همایش تشویق و از آنها یاری گرفت.
صنعتگران خواستار ایده های نو
"مسعود سعیدی" کارشناس پارک علم فناوری البرز نیز در این همایش گفت:ایده و طرح های نو باید به سمتی حرکت کند که قابل استفاده و راهبردی برای واحد های صنعتی باشند. وی اظهار کرد: طرح های پژوهشی برای رفع مشکلات کشور باید توجیح اقتصادی داشته باشند زیرا ایده های که برای سرمایه گذای مشتری نداشته باشد انتظار جامعه را برآورده نمی کند. وی با اشاره به نمایشگاه فناوری جنبی سومین همایش تعامل صنعت و دانشگاه گفت:نمایشگاه های بسیاری تا با حضور مبتکرین تا کنون تشکیل شده است ولی تفاوت مهم نمایشگاه حضور فعال صنعت خواهد بود.
کارشناسان حقوقی در امور قراردادی در نمایشگاه فناوری
مسوول کمیته نمایشگاهی سومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه نیز در این نشست گفت: برای ایجاد فضای نمایشگاه به صورت فن بازار( بازار فناوری) و ایجاد زمینه تجاری سازی دستاوردهای علمی اتاق قرادادهای با حضور مشاورین حقوقی در محل این نمایشگاه تدارک دیده شده است. "مجید جباری" اظهار کرد:در این نمایشگاه ایده و پروژه های نو معرفی و مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان، اختراعاتی را که قابلیت تجاری سازی و عملیاتی شدن را دارند ارایه خواهند کرد. وی ادامه داد: صندوق ها و بانکهای تخصصی ، تجاری و شرکت های سرمایه گذاری برای تجاری سازی این ایده ها و ابتکارات در این نمایشگاه نیز حضور خواهند داشت. وی خاطرنشان کرد: تا کنون استقبال خوبی از طرف صنعتگران و دانشگاهیان از این نمایشگاه شده که این امر باعث شده تدابیر لازم برای وسعت فضای نمایشگاهی نیز در نظر گرفته شود. تهیه و بررسی لیست مقالات دریافتی جهت بررسی و داوری به کمیته علمی ،تجدید نظردر اعضای کمیته علمی، تعیین کنداکتور جهت برگزاری همایش ،تهیه پیش نویس بیانیه همایش ،بررسی در زمینه امکان تمدید زمان دریافت مقالات، بررسی نسبت به جذب صندوق های سرمایه گذاری در خصوص بحث نمایشگاه جنبی از جمله مصوبات این نشست بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود