10 دی 1393
شماره خبر: 134664

کشاورزان به برداشت دستی ذرت تشویق شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

کشاورزان به برداشت دستی ذرت تشویق شدند


رییس موسسه تحقیقات ، ثبت و گواهی بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای برداشت محصول کیفی ، کشاورزان کشور به برداشت دستی محصول ذرت تشویق شدند.
'محمد حسن عصاره افزود: بر این اساس امسال 60 درصد محصول ذرت کشور به صورت دستی توسط کشاورزان برداشت شد. وی با بیان اینکه برداشت این محصول با سیستم مکانیزه با خساراتی همراه است، گفت: اگرچه برداشت ذرت بصورت دستی نیازمند نیروی انسانی بیشتر است اما به لحاظ کمی و کیفی ، برداشت محصول حایز اهمیت می باشد.
عصاره افزود: با اطلاع رسانی در خصوص اهمیت برداشت دستی محصول ذرت ، امسال کشاورزان از این روش استقبال کردند. رییس موسسه تحقیقات ثبت و اصلاح نهال و بذر کشور اظهار داشت: برای صادرات ذرت به خارج از کشور باید این موسسه به عضویت موسسه بین المللی ایستا (کنترل کیفیت بذرونهال جهانی ) در آید. وی گفت : تاکنون تلاش هایی در این زمینه انجام شده و امیدواریم با تحقق آن بتوانیم بستر صادرات ذرت تولیدی کشور فراهم کنیم . عصاره افزود: درزمان حاضر شرکت های بخش خصوصی اقدام به تولید انواع بذر ذرت می کنند که برخی از ارقام این بذور زود بازده و برخی دیگر میان رس و دیررس هستند . وی افزود:با تمهیدات اندیشیده شده در صدد حمایت از تولید بذور زودرس و میان رس در کشور هستیم چراکه با توجه به مشکلات منابع آبی و کاهش کیفیت خاک ،کاشت ارقام دیررس ذرت اقتصادی به نظر نمی رسد . عصاره گفت : اکنون بذور دیررس ذرت مانند بذر704 بخش اعظمی از بازار کشور را از آن خود کرده است چراکه این نوع بذر هم میزان عملکرد بالایی دارد و هم از مقاومت بالایی برخوردار است ولی باید شرایطی ایجاد کرد تا بین حجم بذور زودرس و دیررس تعادل برقرار شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود