13 دی 1393
شماره خبر: 134749

شرکت های بخش خصوصی جمهوری کرواسی آماده سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های اقتصادی استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

شرکت های بخش خصوصی جمهوری کرواسی آماده سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های اقتصادی استان البرز


سفیر جمهوری کرواسی گفت:تولید کنندگان،صنعت گران وبازرگانان جمهوری کرواسی مشتاقانه برای مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های صنعتی و اقتصادی استان البرز آمادگی کامل دارند.
استریبورکیکرتس دردیدار بارییس اتاق البرز اظهارکرد: طراحی،مشاوره و تجهیزاتی جمهوری کرواسی برای ساخت نمایشگاه بین المللی استان البرز آماده مشارکت و حتی سرمایه گذاری هستند. وی ضمن قدردانی از اقدامات اتاق بازرگانی البرز در پذیرش هیات تجاری کرواسی در خرداد ماه سال جاری افزود:استان البرز در صنعت و تجارت جایگاه ویژه ای دارد و کشور کرواسی به توسعه روابط تجاری ، اقتصادی و گردشگری کشورش با ایران به خصوص با استان البرز بسیار علاقمند است. کیکرتس حضور رییس اتاق بازرگانی البرز در کرواسی و شرکت در همایش اقتصاد ایران و کرواسی و نمایشگاه بین المللی نوآوری در زاگرب را مثبت ارزیابی کرد و گفت:امیدواریم روابط تجاری و اقتصادی صنعتگران و تجار دو کشور به نحوه مطلوبی توسعه یابد. همچنین سفیر جمهوری کرواسی تاکید کرد:اتاق بازرگانی زاگرب آمادگی پذیرش یک هئیت تجاری از شرکتها و صنایع بخش خصوصی البرز را برای بازدید و مذاکره در مورد همکاری های تجاری و تبادل و انتقال تجارب و فن آوری بین دو کشور دارد. رئیس اتاق بازرگانی البرز نیز ضمن استقبال از پیشنهاد های سفیر جمهوری کرواسی در خصوص مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های صنعتی و اقتصادی از جمله ساخت مجتمع چند منظوره نمایشگاه بین المللی استان البرز استقبال کرد. وی افزود: تراز بازرگانی و مبادلات تجاری دو کشور با توجه به ظرفیت های مشترک بسیار پائین است. حسین طوسی ادامه داد: این پیشنهاد ها پس از بررسی های لازم و طرح موضوع با مقامات ذیربط به زودی طی جلسه مشترکی با مدیران شرکت های کرواسی و یا نمایندگان آنها مطرح و مورد بحث قرار خواهد گرفت. رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرزاظهار داشت :اتاق بازرگانی البرز در جهت برقراری ارتباط بین فعالان اقتصادی دو کشور تلاش مستمر خواهد داشت. وی پیشنهاد کرد: سفارت جمهوری کرواسی مشخصات و موضوع درخواست های شرکت های آن کشور را برای اتاق بازرگانی البرز ارسال نماید تا از طریق امور بین الملل این اتاق اقدامات لازم جهت ایجاد ارتباط با شرکت ها و فعالان اقتصادی استان انجام پذیرد.
طوسی در پایان افزود:در سفر اخیر و ملاقات و گفتگوهای اینجانب با سفیر محترم جمهوری اسلامی درزاگرب و کارشناسان سفارت موارد فوق مورد تایید و در مورد استفاده از فرصت های تجاری بین دو کشور تایید شد. دیدار سفیر کرواسی با رییس اتاق بازرگانی البرز در راستای سفر خرداد ماه هیاتی از اتاق بازرگانی این کشور و حضور ایشان در شهریور ماه سال جاری در این استان صورت گرفت. گفتنی است هئیت تجاری جمهوری کرواسی با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع زاگرب در سفری که خرداد ماه گذاشته، به ایران داشتند با هماهنگی های وزارت امورخارجه و اتاق ایران و اتاق بازرگانی البرز از صنایع استان البرز صنایع لوکوموتیوسازی مجتمع صنعتی البرز بازدید و به همراه سفیر این کشور با مسئولین سازمان های دولتی و مدیران صنایع مرتبط در اتاق بازرگانی البرزدیدار و مذاکره کردند. پیرو مذاکرات و امضاء تفاهم نامه توسعه همکاری ها و مبادلات تجاری بخش خصوصی و شرکت های تولیدی و صنعتی و کشاورزی بین دو اتاق زاگرب و البرز سفیر این کشور در ملاقات اخیر آمادگی کمپانی های خصوصی این کشور را در رشته های صنعت ساختمان، تجهیزات ریلی و لوکوموتیو (مترو)، صنایع غذائی، بهداشتی و داروئی و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی برای مشارکت، تبادل و انتقال دانش فنی و سرمایه گذاریهای مشترک اعلام نمود. کشورجمهوری کرواسی که ازجمهوری های تازه استقلال یافته یوگسلاوی است عضو جدید اتحادیه اروپا و ظرفیت های خوب و قابل توجهی در زمینه فناوری های فنی مهندسی و ساختمان، صنایع ریلی و تجهیزات مترو،صنایع غذایی،کشاورزی،صنایع داروسازی و وسایل وتجهیزات پزشکی و نرم افزاری و کامپیوتر دارد وبا توجه به وضعیت فعلی اقتصادی این کشور فرصت های بسیار مناسبی مخصوصاً در زمینه انتقال دانش فنی با بخش خصوصی استان وجود دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود