15 دی 1393
شماره خبر: 134949

به دنبال ایجاد شهرک ICT و سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی پیام هستیم

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

به دنبال ایجاد شهرک ICT و سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی پیام هستیم


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز گفت: به دنبال ایجاد شهرک ICT و شهرک سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی پیام هستیم.
مهندس ناصر نژاد محمد با بیان این مطلب افزود: در زمینه ایجاد شهرک های جدید، لازم است استانداری البرز، پیشنهادهای کارشناسی خود را با ارائه دلایل علمی، مطرح کند.
وی استقلال مخابرات استان البرز از مخابرات استان تهران را ضروری برشمرد و گفت: امیدواریم با مساعدت دکتر واعظی این امر محقق شود. مدیر کل ICT استان البرز به بررسی ایجاد فرودگاه باری (CARGE) اشاره کرد و گفت: این پروژه باعث رشد اقتصادی در منطقه خواهد شد و در این زمینه کمیته ای متشکل از نمایندگان وزارت ارتباطات و استانداری برای بررسی این فرودگاه، تشکیل شده است. نژاد محمد بر مشارکت و همکاری حداکثری همراه اول، ایرانسل و رایتل در پوشش موبایل در 45 روستای دارای شرایط تأکید کرد و گفت: تهیه دو سایت اضطراری برای آمادگی در مواقع بحران در استان توسط شرکت مخابرات ایران پیگیری می شود. وی ساماندهی شبکه تلفن ثابت در حاشیه شهرهای استان البرز را ضروری برشمرد و افزود: ایجاد و توسعه شبکه ی تلفن ثابت در مسکن های مهر استان در دستور کار قرار دارد. مدیر کل ICT استان البرز اظهار کرد: 21 روستای بالای 100 خانوار استان البرز در آبان امسال به اینترنت پرسرعت تجهیز شدند و 80 روستای بالای 30 خانوار نیز تا پایان نیمه ی اول سال 94 به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت. وی درپایان تصریح کرد: تاپایان سال، پهنای باند لایه لبه استانی به ظرفیت Gb/s 32 افزایش خواهد یافت .




ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود