27 مهر 1391
شماره خبر: 13495

افزایش تسهیلات بخش‌کشاورزی البرز تا 50میلیون‌تومان

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

افزایش تسهیلات بخش‌کشاورزی البرز تا 50میلیون‌تومان

سپیدار آنلاین: کارگروه توسعه کشاورزی استان البرز در حالی با اعلام خبر افزایش تسهیلات کشاورزی به ازای هر نفر تا سقف 50 میلیون تومان برگزار شد که استاندار البرز از تاخیر در روند بررسی طرح های این بخش از سوی برخی مسئولان انتقاد کرد.
کارگروه توسعه کشاورزی استان البرز در شهرستان ساوجبلاغ به ریاست استاندار و با حضور اعضای کارگروه برگزار شد. در این نشست دبیر کارگروه کشاورزی استان البرز ضمن ارائه گزارشی از طرحها و اقدامات بخش کشاورزی استان، از افزایش سقف تسهیلات بخش کشاورزی خبر داد و گفت: تسهیلات پرداختی به متقاضیان ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی از 300 میلیون ریال به 500 میلیون ریال افزایش یافت. علی اصغر منصور خاکی افزود: بدین ترتیب به ازای هر فرصت شغلی ایجاد شده در بخش کشاورزی تا 500 میلیون ریال تسهیلات کم بهره بانکی پرداخت می شود.
تسهیلات مورد نیاز 39 طرح کشاورزی در البرز پرداخت شد
مدیرعامل بانک کشاورزی البرز نیز بابیان اینکه تا کنون 167 طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 637 میلیارد ریال به بانک معرفی شده است،گفت: از این تعداد 47 طرح با اعتبار 126 میلیارد ریال برگشت داده شده و 119 طرح خالص نیز با اعتبار 514 میلیارد ریال به تصویب رسیده است. علیزاده افزود: از این میان 61 فقره طرح در آستانه تکمیل، 58 طرح با اعتبار 529 میلیارد ریال آماده و تسهیلات 39 طرح نیز پرداخت شده است.
نتیجه طرحهای معرفی به بانک در زمان مقرر اعلام شود
استاندار البرز در این نشست ضمن تاکید بر حذف فرآیندهای زمانبر، از روند کند پیگیری برخی مسئولان برای توسعه بخش کشاورزی انتقاد کرد و اظهار داشت: این امر قابل قبول نیست که برای اجرای پروژه ها زمان زیادی صرف شود بلکه باید درکوتاهترین زمان ممکن نسبت به حل موانع اقدام کرد. علی اصغرعربیان با اشاره به اینکه نتیجه طرحهای معرفی به بانک به گفته دبیر کارگروه ظرف یک ماه باید از سوی بانک اعلام شود، گفت: اعلام نتیجه هیچ طرحی نباید از زمانبندی پیش بینی شده فراتر رود. وی بابیان اینکه از اتلاف وقت چشم پوشی نخواهیم کرد، تصریح کرد: از سوی استانداری البرز برای نظارت و پیگیری مصوبه های ستاد توسعه کشاورزی استان بازرس ویژه تعیین شده است. عربیان گفت: مسئولان باید وظایف خود را دقیق انجام دهند و تاخیر جایز نیست. همچنین به گفته دبیر ستاد کشاورزی استان، اختیار تخصیص آب مازاد بر مصرف اراضی از طرف ستاد مرکزی به استانها تفویض شده که پرسش استاندار البرز مبنی بر اینکه چه مکانیزمی برای استفاده از آب مازاد پیش بینی شده است، تقریبا بی پاسخ ماند. در این نشست مقرر شد جلسات کارگروه کشاورزی استان در ماه دو بار برگزار شود.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود