18 بهمن 1393
شماره خبر: 137201

البرز در رتبه سوم کشوری تولید طیور تخم گذار قرار دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

البرز در رتبه سوم کشوری تولید طیور تخم گذار قرار دارد


مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: این استان با تولید سالانه چهارو نیم میلیون تن قطعه مرغ تخم گذار در جایگاه سوم کشور قرار دارد.
اصفر برائی نژاد البرز را در حوزه تولیدات طیور از استانهای برتر اعلام کرد و گفت: تولید سالانه چهار و نیم میلیون قطعه مرغ تخم گذار، البرز را در سکوی سوم کشور قرار داده است.
وی افزود: روزانه ۲۰۰ تن تخم مرغ در البرز تولید می شود که نیمی از آن به مصرف استان می رسد و مابقی به استانهای دیگر یا خارج از کشور ارسال می شود. برائی نژاد با اشاره به تولید ۷۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه طی ۱۰ ماهه امسال گفت: ۱۰۸ میلیون دز واکسن طیور نیز در واحدهای مرغداری صنعتی و ۳۲۳ هزار دز واکسن در واحدهای سنتی و بومی تزریق شده است. مدیرکل دامپزشکی استان البرز هفت هزار دز از واکسن های تزریق شده به طیور را واکسن آنفلوآنزای مرغی اعلام کرد و گفت: آنفولانزای مرغی شایع ترین بیماری طیور است و ابتلای به آن منجر به تلفات سنگین در واحدهای مرغداری می شود.
موردی از آنفولانزای پرندگان در البرز مشاهده نشد
وی افزود: امسال هفت هزار و ۸۰۰ مورد پایش در مرغداری های استان انجام شد که حدود هفت هزار مورد مربوط به پایش آنفولانزای فوق حاد پرندگان بود.به گفته برائی نژاد در سال جاری با همکاری های بین بخشی تلاش شد موردی از آنفولانزای پرندگان نداشته باشیم. مدیرکل دامپزشکی البرز از چند مورد تلفات پرندگان مهاجر در استان خبر داد و در عین حال گفت: برای پیشگیری از بیماری آنفولانزی پرندگان، تست هایی از پرندگان مهاجر گرفته شد که گزارش ها منفی بود و در حال حاضر موردی از ابتلا به این بیماری در البرز مشاهده نشده است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود