2 آبان 1391
شماره خبر: 13730

قیمت آرد در البرز تغییر نمی کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

قیمت آرد در البرز تغییر نمی کند

سپیدار آنلاین: کارشناس مسئول آرد و نان شرکت غله و خدمات بازرگانی استان البرز گفت: قیمت آرد در سال جاری تغییر نخواهد کرد.
محسن سلیمانی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان کرج با دستور کار آرد و نان که در فرمانداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: کارخانجات استان البرز ظرفیت تولید گندم تا 230 هزار تن را دارند و استان البرز 70 درصد آرد مصرفی تهران را تامین می کند. وی ادامه داد: قیمت خرید گندم امسال بر اساس دستوالعمل دولت 420 تومان تعریف شده است و بر اساس مصوبات مجاز شدیم گندم ها را با قیمت 465 تومان به کارخانجات بفروشیم. سلیمانی با اشاره وجود بیشترین آفات موجود در گندم ها گفت: این شرکت به هیج وجه گندم سن زده خریداری نخواهد کرد.
مشکلات اتحادیه نان باید زیربنایی حل شود
عضو هیئت مدیره اتحادیه نانوایان گفت: بزرگترین مصرف کننده آرد در استان اتحادیه نانوایان است که متاسفانه با مشکلات ریز و درشت مواجه بوده که باید بصورت زیربنایی حل شود.
سالار خاتمی تصریح کرد: زمزمه های گران شدن کیسه های آرد با قیمت 27 هزار تومان باعث شده تا کارخانه ها از تحویل به موقع این محصول امتناع کنند. وی با اشاره وجود 400 واحد متخلف نانوایی در کرج، اعلام کرد: متاسفانه به دلیل عدم مدرنیزه بودن برخی واحد ها با گله مردم مبنی بر عدم کیفیت و کمیت نان ها مواجه هستیم. خاتمی درخواست کرد به دلیل استفاده از جوش شیرین در نان تافتون و عواقب آن در تشدید پوکی استخوان نانوایی های پخت این نان از سطح استان جمع آوری شود و مسئولان بهداشت کرج با نظارت بیشتری این موضوع را پیگیر کنند. وی افزود: همچنین شرکت گاز با قطع گاز واحد های متخلف نقش مهمی را در عدم فعالیت این واحدها ایفا می کنند. خاتمی گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور با کم فورشی و گران فروشی به شدت برخورد خواهد شد.
35 درصد واحد های متخلف نانوایی در کرج پلمپ شدند
مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرج از پلمپ 35 درصد از واحد های متخلف نانوایی در کرج خبر داد و گفت: در شش ماه اول امسال 600 واحد متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شدند که از این تعداد 270 مورد حکم پلمپ گرفتند. مهدی بگلو یادآورشد: 35 درصد واحد های یاد شده پلمپ و حکم بقیه واحدها با اصلاح باطل شد. وی ادامه داد: طی این مدت شش هزار نمونه برداری از واحدهای نانوایی صورت گرفته است که حدود 63 درصد نمونه دارای جوش شیرین و دو درصد داریا نمک بش از حد مجاز بوده اند.





منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود