2 آبان 1391
شماره خبر: 13769

کیفیت نان البرز در جلسه ستاد تنظیم بازار بررسی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

کیفیت نان البرز در جلسه ستاد تنظیم بازار بررسی شد

سپیدار آنلاین: کارشناس مسئول آرد و نان شرکت غله و خدمات بازرگانی استان البرز در جلسه ستاد تنظیم بازار با دستور کار نان گفت: نرخ خرید گندم در استان البرز 420 تومان تایید شده است اما گندم با نرخ 465 تومان به کارخانجات آرد سازی فروخته شده است.
محسن سلیمانی ادامه داد: از آن جایی که استان البرز، استانی مصرفی است؛ تنها 230هزار تن گندم به عنوان ظرفیت اسمی کارخانجات آرد سازی استان البرز به شمار می آید.
سلیمانی افزود: با توجه به این که 70 درصد آرد تهران در کارخانجات آرد سازی استان البرز تامین می شود، قیمت آرد به استثنای سال 90 که از قیمت ملی به قیمت آزاد تغییر پیدا کرده است به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.
نانوایی های تافتون باید از سطح شهر جمع آوری شوند
عضو هیئت مدیره اتحادیه نانوایان در جلسه ستاد تنظیم بازار با دستور کار نان گفت: بزرگترین مصرف کننده آرد در استان البرز اتحادیه نانوایان است که متاسفانه با مشکلات زیادی مواجه بوده که باید بصورت زیربنایی حل شود. سالار خاتمی افزود: خبرهایی از گران شدن کیسه های آرد با قیمت 27 هزار تومان شنیده می شود و همین امر سبب شده تا کارخانه ها از تحویل به موقع این محصول خودداری کنند. وی با اشاره به وجود 400 واحد متخلف نانوایی در کرج، بیان کرد: متاسفانه به دلیل عدم مدرنیزه بودن برخی واحد ها با شکایات مردمی مبنی بر عدم کیفیت و کمیت نان هاروبه رو می شویم. وی ادامه داد: به دلیل استفاده از جوش شیرین در نان تافتون و عواقب آن در تشدید پوکی استخوان، نانوایی های پخت این نان باید از سطح استان جمع آوری شوند و مسئولان بهداشت کرج با نظارت بیشتری این موضوع را پیگیری کنند. وی تصریح کرد: همچنین شرکت گاز با قطع گاز واحد های متخلف نقش مهمی را در عدم فعالیت این واحدها ایفا می کنند. خاتمی گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور با کم فورشی و گران فروشی به شدت برخورد خواهد شد.




منبع: ایلنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود