7 اسفند 1393
شماره خبر: 138371

۸۰ درصد از غذای اصلی کشور توسط بخش کشاورزی تولید می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

 ۸۰ درصد از غذای اصلی کشور توسط بخش کشاورزی تولید می‌شود


رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزری استان البرز با بیان اینکه بخش کشاوری در تولید ناخالص ملی سهم بالایی را به خود اختصاص داده است، گفت: ۸۰ درصد از غذای اصلی کشور توسط بخش کشاورزی تولید می‌شود.
نصرالله شمس‌آذر در مراسم بزرگداشت روز مهندس که در محل دانشکده پردیس کشاوزی البرز با حضور رئیس سازمان شیلات کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه از سال 84 بیش از 353 هزار نفر در رشته‌های مختلف کشاورزی فارغ‌التحصیل شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد تا کنون 210 هزار نفر وارد سازمان نظام مهندسی کشاوررزی کشور شدند. وی با اشاره به اینکه از بعد از تشکیل سازمان نظام مهندسی کشاورزی همواره با دو پدیده پیوست و گسست اعضا رو‌به رو بودیم، افزود: متاسفانه دلایل گسست و خروج اعضا از سازمان قابل درک نیست. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاوری البرز با بیان اینکه 18 میلیون هکتار اراضی زیر کشت در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: 98 درصد از کارکرد بخش کشاورزی بر عهده بخش خصوصی است. شمس‌آذر با اشاره به اینکه بخش کشاوری در تولید ناخالص ملی سهم بالایی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: 80 درصد از غذای اصلی کشور توسط بخش کشاورزی و تولید داخل انجام می‌شود. وی با تاکید بر اینکه سهم بخش کشاورزی کشور در صادرات 22 درصد بوده است، بیان کرد: این بخش ارزشمند همواره در برنامه‌های 5 ساله توسعه با رشد چشمگیر و مثبتی رو‌به رو بوده است. شمس‌آذر با بیان اینکه در آمریکا سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص 1.25 درصد است، اظهار داشت: این آمار در کشور جمهوری اسلامی ایران به 10.3 درصد می‌رسد که این امر علی‌رغم وجود تحریم‌های ظالمانه بیانگر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مد‌نظر مقام معظم رهبری در کشور است. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی البرز با تاکید بر اینکه سرمایه انسانی نقش نخست را در تولید و بهبود این بخش ایفا می‌کند، گفت: در سال‌های اخیر کهولت سنی تولیدکنندگان نزدیک به 4.5 برابر شده است. وی با بیان اینکه بیش از 28 درصد از نیروهای حوزه تولید بین 20 تا 40 ساله هستند، خاطرنشان کرد: در زمینه سطح سواد تولیدکنندگان و میزان بهره‌مندی آن‌ها از آموزش دچار مشکل هستیم. وی با تاکید بر اینکه باید افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی مبنای کار قرار گیرد، گفت: در مدیریت و توزیع کاربردی نهال‌ها با مشکلات اساس رو‌به رو هستیم. شمس‌آذر با بیان اینکه نظام آموزش باید افرادی را تربیت کند که عملیاتی کار کنند، خاطرنشان کرد: دغدغه آموزش عالی و توسعه کمی غیرمتناسب از دیگر مشکلات و نگرانی‌های نظام مهندسی کشاورزی است.
جهان امروز عرصه جنگ بیوتروریستی است
همچنین نماینده ولی‌فقیه در جهادکشاورزی البرز با اشاره به اینکه در راستای رسیدن به اهداف عالی کشور همه مردم از اقشار مختلف باید اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند، اظهار داشت: تمدن بخش سخت‌افزاری بشر و فرهنگ بخش نرم‌افزاری آن است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ارجمند با بیان اینکه تمدن‌سازی کار راحتی نسیت، افزود: دشمنان برای از بین بردن و تحت سلطه قرار دادن جهان و ملت‌ها پول و انرژی را تحت سلطه خود قرار می‌دهند. نماینده ولی‌فقیه در جهادکشاورزی البرز با تاکید بر اینکه بخش عمده تامین غذای کشور بر عهده بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: همه موظف هستند بیوتروریست باشند چرا که امروزه جهان عرصه جنگ بیوتروریستی است. وی با بیان اینکه مراکز علمی، دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی باید به فکر توسعه روح انسان‌ها باشند، تصریح کرد: اگر روح انسان توسعه پیدا کند در بسیاری از مسائل نیازی به تکنولوژی نیست.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود