30 دی 1393
شماره خبر: 136061

۲ سردخانه نگهداری از محصولات غذایی در البرز احداث می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

۲ سردخانه نگهداری از محصولات غذایی در البرز احداث می‌شود


مدیرکل سابق جهادکشاورزی استان البرز گفت: در ایام‌الله دهه فجر سال جاری ۲ سردخانه نگهداری از محصولات غذایی در البرز احداث می‌شود.
مسعود کریمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید جهادکشاورزی البرز که در محل موسسه تحقیقات علوم دامی البرز با حضور معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی تشکل و اتحادیه‌های مختلف دامداران، قارچ و باغداران در استان البرز، اظهار داشت: راه‌اندازی سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی، دامپزشکی و صندوق حمایت استان از اقدامات شاخص جهاد کشاورزی استان البرز است. وی با اشاره به اینکه استان البرز آخرین استان در کشور است که صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خود را راه‌اندازی کرده است، افزود: علی‌رغم این امر البرز رتبه 12 کشور در این بخش را با 15 میلیارد تومان سرمایه صندوق از آن خود ساخته است. مدیرکل سابق جهادکشاورزی البرز با بیان اینکه اتحادیه صادرکنندگان تولیدات کشاورزی البرز طی مدت زمان کوتاهی راه‌اندازی شد، خاطرنشان کرد: در بحث سیاست توسعه کشت گلخانه‌ای، البرز یکی از استان‌های پیش‌رو است. کریمی با تاکید بر اینکه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای سبب صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود، بیان کرد: توسعه محصولات سالم با استفاده از کنترل و کاهش کودهای شیمیایی از دیگر اقدامات این بخش بوده است. وی با اشاره به اینکه استان البرز در برخی تولیدات محصولات سالم نظیر توت فرنگی در کشور در جایگاه نخست قرار داد، اظهار داشت: در این بخش البرز جز استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود. مدیرکل سابق جهادکشاورزی البرز با بیان اینکه میانگین تولید گندم در 5.3 دهم درصداست، تصریح کرد: اگر کل کشور این میانگین را داشته باشد از واردات این محصول بی‌نیاز می‌شویم. وی با اشاره به اینکه 25 درصد تولید قارچ کشور در البرز تولید می‌شود و روزانه 700 کامیون سردخانه‌دار صادرات میوه و صیفی‌جات استان را انجام می‌دهند، گفت: البرز در بخش تولید میوه‌های هسته‌دار و گل شاخه بریده در جایگاه مناسبی قرار داد. کریمی با تاکید بر اینکه تنها 25 درصد از منابع آبی سطح البرز به استان اختصاص می‌یابد، بیان کرد: باید به دنبال تقویت سفره‌های‌آبی زیرزمینی و تصفیه‌ پساب‌ها باشیم.
وی با بیان اینکه البرز دومین تولیدکننده تخم‌مرغ در کشور است، تصریح کرد: 95 هزارتن تخم‌مرغ شناسنامه‌دار توسط مرغ‌داری‌های البرز تولید و در کشور توزیع می‌شود. مدیرکل سابق جهادکشاورزی البرز با بیان اینکه این استان در زمینه تولید شیر کشور نقش بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: ما‌به‌التفاوت یارانه شیر در البرز پرداخت شده است. وی با تاکید بر تقویت صنایع زیرساختی، احداث و توجه ویژه به سردخانه‌ها در البرز اظهار داشت: در ایام‌الله دهه فجر سال جاری 2 سردخانه نگهداری از محصولات غذایی در البرز احداث می‌شود.
کریمی با تاکید بر اینکه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته بسیاری از اراضی استان آماج ساخت‌ و سازهای بی‌رویه قرار گرفته‌اند، افزود: بیش از 600 حکم در این زمینه در دادگاه البرز وجود دارد.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود