19 فروردین 1394
شماره خبر: 139868

دیدار نوروزی فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان و اعضای اتاق در محل اتاق بازرگانی استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

دیدار نوروزی فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان و اعضای اتاق در محل اتاق بازرگانی استان البرز


طبق رویه هر ساله اتاق البرز دیدار نوروزی با حضور مدیران، تولید کنندگان، صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران بانکها و سازمان های دولتی و اعضای هیات علمی دانشگاههای استان در محل اتاق البرز برگزار شد.
در این مراسم حسین طوسی رییس اتاق البرز ضمن تبریک سال جدید با اشاره به نام گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال " همزبانی و همدلی دولت و ملت " گفت: امیدواریم گفتگو و تفاهم بین دولت و ملت گسترش یابد و خواست های مردم و فعالان بخش تولید، صنعت و تجارت مورد توجه مسئولین دولت بیش از پیش قرار گیرد.
وی در ادامه تاکید کرد: تحول سیاسی ایجاده شده در پرونده هسته ای کشور و مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 بیانگر این واقعیت مسلم است که ما توانسته ایم با زبان دیپلماسی در دنیا از توان علمی، عزت و استقلال خویش دفاع کنیم. وی اظهار کرد: امیدواریم در محتوا و جزئیات توافق هسته ای نیز با دقت نظر به مطالبات و خواسته های مردم و منافع ملی کشور دست یابیم. رئیس اتاق البرز با اشاره به اینکه تحریمها و مشکلات ناشی از آن اقتصاد وکسب و کار جامعه را تحت تاثیر قرار داده است افزود: کشور ما از استعداد و ظرفیت های فراوان توسعه برخوردار است و کشور ما در حوزه جغرافیای استراتژیکی قرار دارد و امیدواریم با لغو تحریمها و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای جهان با استفاده از امکانات بالقوه کشور و استعداد و سرمایه های انسانی به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم. وی تاکید کرد: فعالان اقتصادی بخش خصوصی برای عبور از بحران ناشی از تحریم ها و رکود اقتصادی کشور از تمام ظرفیت و توان خود در این مدت استفاده کرده اند. رییس پارلمان بخش خصوصی استان البرز در ادامه سخنانش افزود: در سال 94 جستجوی بازارهای هدف و گسترش و توسعه صادرات براساس تفاهم نامه ها و قراردادهای برون مرزی با دیگر کشورها با توجه به رفع تحریم ها از دیگر اهداف اتاق بازرگانی البرز است که امیدواریم بتوانیم با افزایش سرمایه گذاری خارجی در جهت توسعه صادرات محصولات بنگاههای تولیدی داخل به رونق اقتصادی و حل مسئله اشتغال کمک کنیم. طوسی همچنین برگزاری منظم جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را با حضور مدیران ارشد استان در سال گذشته و نتایج حاصله از آن را در جهت تسهیل فضای کسب و کار مثبت ارزیابی کرد.
همدلی و همزبانی مجلس و بخش خصوصی ضروری است
در ادامه "عزیز اکبریان"نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی توجه مجلس و فعالان اقتصادی کشور به شعار انتخاب شده مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و گفت: با این اتفاق مهم که در بخش سیاسی کشور رخ داده روزنه جدیدی برای لغو تحریمها فراهم شده است و امیدواریم این امر باعث رفع مشکلات و تنگناهای اقتصاد کشورشود.
وی خاطرنشان کرد: قدرتهای زورگو جهان با گذشت 36 سال تحریم ها که بر ملت ما تحمیل کرده اند اکنون به این واقعیت دست یافته اند که این تحریم ها بی اثر بوده و بیش از پیش به ما نیازمند هستند و این مهم بیانگر اوج اقتدار ملت ایران در صحنه بین المللی است. اکبریان با اشاره به مذاکرات هسته ای افزود:جهان این واقعیت را پذیرفته است که ما بدون نیاز به آنها به فناوری هسته ای دست پیدا کرده و ما را به عنوان باشگاه فناوری هسته ای در جهان به رسمیت شناختند. وی اظهار کرد: با لغو تحریم های و توجه به تولید کشور رونق تولید و اشتغال را در بر خواهیم داشت.
توجه به ظرفیت های خالی تولید را متحول می کند
" رحیم بنا مولایی"نایب رییس اتاق بازرگانی البرز نیز در این دیدار نوروزی گفت: راه نجات کشور توجه خاص به تولید وراه اندازی ظرفیت های خالی بخش صنعتی است تا بتوانیم با توجه به اهداف اقتصاد مقاومتی علاوه بر تامین نیاز کشور بستر را برای توسعه صادرات فرهم کنیم. وی اظهار کرد: سیاست دولت یازدهم توجه خاص به تشکل های خصوصی و دولت معتقد است باید کار مردم را به دست مردم سپرد بنابراین بجا است مسوولان ذیربط دولتی برای تحقق این مهم همت کنند تا مسیر برای ایجاد اشتغال و تحول در تولید هموار شود.
فرصت تبادل تجربیات زنان کار آفرین ایران و جهان
در ادامه نیز "ماهرخ فلاحی" رییس کانون زنان بازرگان استان البرز با اشاره به مذاکرات موفق هسته ای ایران گفت: با لغو تحریم ها فرصت مناسبی است تا زنان کارافرین از سراسر دنیا در دیدار و یا مکاتبات با زنان کارآفرین کشورمان در زمینه فعالیت های مختلف تبادل اطلاعات داشته باشند و از تجربیات همدیگر بهره مند شوند. وی با اشاره به انتخاب بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان ایران به عنوان مقام مشورتی سازمان ملل متحد در خاورمیانه افزود:کشف استعداد‌های خلاق و کارآفرین در سطح کشور و برنامه‌ریزی در جهت توسعه فرهنگ کارآفرینی زنان و جوانان از اهداف بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان است. وی هچنین با اشاره به حضور خود به عنوان نماینده زنان کارآفرین ایران همراه با هیئتی از بانوان جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و نهمین اجلاس در سازمان ملل متحد گفت: این کمیسیون هر سال نشستی را در مقر سازمان ملل در نیویورک برای بررسی پیشرفت های امور زنان و راه کارهای غلبه بر چالش‌های این حوزه برگزار می‌کند. فلاحی تاکید کرد: حضور زنان کار آفرین در این اجلاس بسیار تاثیر گذار بوده و کشورها دیگر با زنان ایرانی و تجربیات آنها بیشتر آشنا می شوند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود