26 خرداد 1393
شماره خبر: 124076

مجمع شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان البرز فعال می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مجمع شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان البرز فعال می شود


استاندار البرز با اشاره به اینکه سیاست دولت یازدهم در بخش اقتصادی حمایت از تولید است، از تشکیل مجمع شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان البرز خبر داد و گفت: یکی از سیاست‌های عمده دولت یازدهم حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید در بخش های بازرگانی و تجارت، کشاورزی و صنعت و معدن و بخش خصوصی است.
سید حمید طهایی در اولین جلسه کاری خود در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به دنبال رفاه و آسایش مردم است. وی افزود: یکی از اهداف عمده ما در استان توسعه و رونق بخش اقتصادی وحمایت از بخش تولید است وانتظار می رود اتاق بازرگانی نیز دیدگاه های کشوری را در تصمیم گیری ها مورد لحاظ قرار دهد. طهایی گفت: قطعا این دیدگاه رسالت اتاق بارزگانی را سنگین خواهد ساخت. وی افزود: انتظار ما این است اتاق بازرگانی در بخش های خدمات و تولید یاریگری استان باشد و به طور یقین این کمک و همیاری به حمایت از مردم و تولید استان منتهی خواهد شد.
فعال شدن مجمع شورای گفتگو و بخش خصوصی استان نخستین محور مذاکرات بود
رئیس شواری گفتگ دولت و بخش خصوصی استان البرز در ادامه در خصوص رهاوردهای تشکیل این جلسه نیز اظهار داشت: دیدگاه و نظرات خوبی در این نشست مطرح شد و فعال شدن و مجمع شورا با استفاده از کارگروه ها و حضور دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی به منظور بررسی مسائل و مشکلات و حل و فصل توسط نمایندگان در مجلس شورای اسلامی از محورهای این جلسه به شمار می رفت. وی افزود: ممکن است بخشی ازمسائل که در این جلسات مطرح می شود نیزجنبه استانی نداشته و تنها در سطح ملی مطرح باشد که در آن خصوص نیز وظیفه داریم در جلسات و مجامع ملی آنها را مورد پیگیری قرار دهیم . استاندار البرز در بخش دیگری به ظرفیت های استان البرز نیز اشاره کرد و گفت: البرز استانی در مجاورت پایتخت است که علاوه بر همسایگی با تهران از پتانسیل های سرشاری هم برخوردار است که همین امر نیز امتیازات و امکانات خوبی را در اختیار قرار داده است که می توان به یاری خداوند و حمایت دستگاه های اجرایی ازیکایک این ظرفیت ها بهره برد. طهایی گفت: از آنجایی که یکی از مهم‌ترین سیاست‌های عمده دولت یازدهم حمایت از بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری است و دولت قصد دارد با استفاده از توان بخش خصوصی، کشور را به توسعه هرچه بیشتر برساند. وی افزود: بنابراین مدیران باید از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت کنند و وظیفه ما هم تسهیل و تسریع در مراحل صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری است؛ چرا که اعتقاد داریم طولانی شدن صدور یک مجوز به معنی هدر رفت سرمایه است. طهایی خاطرنشان کرد: عرصه اقتصادی عرصه رقابت است و باید استان البرز در سطح کشور حرکت سریع و روبه رشدی در عرصه اقتصادی داشته باشد تا مشکلات مردم نیز در کمترین زمان ممکن حل شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود