25 فروردین 1394
شماره خبر: 140265

نمایشگاه نوآوری همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در البرز برپا می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

نمایشگاه نوآوری همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در البرز برپا می‌شود


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه سومین همایش ملی صنعت و دانشگاه اردیبهشت سال جاری در البرز برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاه نوآوری در حاشیه این همایش نیز برپا می‌شود.
حسین طوسی در نشست خبری با خبرنگاران که در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار داشت: سومین همایش ملی صنعت و دانشگاه اردیبهشت سال جاری در البرز برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه این همایش در تاریخ 9 لغایت 10 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، افزود: مسائل و موضوعات مرتبط با برگزاری این همایش ملی در شورای سیاست‌گذاری اتاق بازرگانی تبیین و بررسی شده است. رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اینکه در این همایش صنایع فعال، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشگاهی استان البرز حضور فعالانه‌ای دارند، خاطرنشان کرد: این همایش یک رخداد مهم و با ارزش علمی برای استان البرز به شمار می‌آید. طوسی با بیان اینکه با حضور گسترده علاقه‌مندان به این حوزه می‌توان گام‌های موثری در راستای بهبود و ارتقا سطح صنعت استان برداشت، تصریح کرد: ایجاد ارتباط عملی بین دانشگاه و صنعت از جمله اهداف مهم برگزاری همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه به شمار می‌آید. وی با تاکید براینکه ارتباط صنعت با دانشگاه و بالعکس باید به صورت منسجم، علمی و برنامه‌ریزی شده ایجاد شود، گفت: باید از پتانسیل و ظرفیت اقتصاد و علم به نحو احسنت استفاده کرد. وی با اشاره به اینکه نخستین دوره این همایش در استان یزد و دومین دوره آن در استان کرمان برگزار شده است، بیان کرد: آشنایی محققین و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با نیازهای بخش اقتصادی از جمله مواردی است که در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد. رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه تبادل تجربیات بین دو بخش مهم صنعت و دانشگاه از دیگر اهداف خاص این همایش است، گفت: در نظر داریم در این همایش ملی به معرفی توانمندی‌ و دستاوردهای صنایع و دانشگاه بپردازیم. طوسی با اشاره به اینکه انتقال دانش فنی و محصولات دانش‌بنیان از طریق فن‌بازار در این دوره از برگزاری همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در دستور کار است، افزود: نمایشگاه نوآوری درحاشیه این همایش برپا می‌شود. وی با بیان اینکه در این نمایشگاه سعی شده به عرضه محصولات به منظور تجاری‌سازی و تشویق موسسات ملی و بانکی بپردازیم، اظهار داشت: امید است با تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی و نوآورانه گامی به سوی راه‌یابی به بازار هدف در مجامع کشوری برداریم.
وی با بیان اینکه هم‌افزایی دانشگاه و صنعت سبب بومی‌سازی فناوری در هر منطقه از جمله استان البرز می‌شود، خاطرنشان کرد: ارائه مقالات مختلف علمی مرتبط با صنعت، ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و انتقال تجارب کارآفرینان موفق به دانشگاهیان و بالعکس از اهداف این همایش محسوب می‌شود. رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه 60 شرکت برای حضور در نمایشگاه نوآوری همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه اعلام حضور و ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: در این دوره از برگزاری همایش شاهد حضور مجموعه پارک علم و فناوری هستم. طوسی با تاکید بر اینکه اتاق مشاوره معامله در حاشیه این نمایشگاه نیز در نظر گرفته شده است، بیان کرد: باید درب دانشگاه به روی صنعتگران و بالعکس گشوده شود.
240 مقاله علمی به دبیرخانه همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه البرز ارسال شد
همچنین رئیس مرکز رشد و پژوهشکده مواد و انرژی در پاسخ مبنی بر اینکه تا کنون چند مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است؛ گفت: ارائه تعداد بیشمار مقالات مختلف علمی به دبیرخانه این جشنواره خارج از انتظار بود، اما خوشبختانه استقبال خوبی در این بخش صورت گرفت. مهدی دیانی با بیان اینکه تا کنون بیش از 240 مقاله علمی به دبیرخانه همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه ارسال شده است، تصریح کرد: تمام این مقالات مورد ارزیابی قرار گرفته و 140 مقاله برگزیده شده است. وی با بیان اینکه از این تعداد مقاله ارائه شده 35 مقاله برتر آماده چاپ در کتاب مجموعه مقالات است، گفت: 40 چکیده مقاله در زمان برگزاری همایش بین حاضرین توزیع می‌شود. دیانی اظهار داشت: در نظر داریم در زمان برگزاری همایش این 35 مقاله در 4 پانل و در قالب 16 سخنرانی توسط دانشگاهیان و صنعتگران دانش‌محور ارئه شود که این امر در نوع خود بی‌نظیر است.
دستاورد نخستین همایش تعامل ملی صنعت و دانشگاه آغاز کارآموزی دانشجویان در صنایع بود
مدیر اجرایی موسسه آموزشی اتاق بازرگانی ایران نیز با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی پیام‌رسان نیروی کار کشور است، خاطرنشان کرد: بعد از پیگیری‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم دانشگاهیانی که وارد بازار کار می‌شوند توانمندی لازم را ندارند. مینا علاوش با تاکید بر اینکه این امر سبب شد حسب نیاز کشور در این بخش به فکر برگزاری همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه باشیم، گفت: با ایجاد این تعامل دو طرفه توانمندی نیروی جوان و دانشگاهی افزایش می‌یابد. وی با اشاره به اینکه دستاورد نخستین همایش تعامل ملی صنعت و دانشگاه آغاز کارآموزی دانشجویان در صنایع بود، افزود: این امر سبب شد 900 دانشجو در سطح استان یزد در بین صنعتگران حاضر شوند. علاوش بیان کرد: آمایش سرزمین، افزایش مطالعات و نگرش صنعتی، تاثیرگذاری بر روی صنعت با نگرش آمایش سرزمین؛ دستاورد دومین دوره برگزاری همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در استان کرمان بود. وی با اشاره به اینکه استان البرز با توجه به ظرفیت ویژه علمی و صنعتی خود نقش تاثیرگذاری را در کشور ایفا می‌کند، تصریح کرد: قطعا دستاورد این همایش در البرز بیش از دو همایش قبل است.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود