31 فروردین 1394
شماره خبر: 140609

۷۰ میلیون دلار صادرات دارویی دامی کشور در البرز صورت گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

 ۷۰ میلیون دلار صادرات دارویی دامی کشور در البرز صورت گرفت


رئیس نظام دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد داروهای دامی کشور در ۳۱ کارخانه این استان تولید می‌شود، گفت: سال گذشته نزدیک به ۷۰ میلیون دلار صادرات دارویی دامی کشور از استان البرز صورت گرفته است.
محمود متمنی در مراسم افتتاحیه دفتر نظام دامپزشکی استان البرز که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه جمعیتی بالغ بر 2 و نیم میلیون نفر در استان البرز زندگی می‌کنند، اظهار داشت: با توجه به استعداد مهاجر پذیری این استان این جمعیت روز به روز در حال افزایش است به همین منظور باید ارائه خدمات در بخش‌های مختلف از جمله امور دامپزشکی ارتقا پیدا کند. رئیس نظام دامپزشکی البرز با بیان اینکه جمعیت دام‌های بزرگ این استان 106 هزار راس است، افزود: 330 هزار راس دام کوچک در البرز وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 377 واحد پرورش طیور در استان مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: حدود 5 میلیون قطعه مرغ گوشتی و 7میلیون مرغ تخم‌گذار و 14 میلیون تخم مرغ نطفه دار در این واحدها پرورش داده می‌شود. متمنی با تاکید بر اینکه هزار و 65 واحد نظیر کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی، کارانجات خوراک دام و طیور در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: حدود 30 درصد داروهای دامی کشور در 31 کارخانه این استان تولید می‌شود. وی با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک به 70 میلیون دلار صادرات دارویی دامی کشور از استان البرز صورت گرفته است، بیان کرد: بخش عمده فعالیت‌های نظام دامپزشکی در راستای کمک به بخش خصوصی است.رئیس نظام دامپزشکی البرز با تاکید بر اینکه سارمان نظام دامپزشکی به عنوان سازمان مردم نهاد مطرح شده است، اظهار داشت: هماهنگی بخش خصوصی و به عبارتی بهبود بخشیدن به امور بخش خصوصی از جمله وظایف این سازمان است.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود