31 خرداد 1391
شماره خبر: 8071

ایران در زمینه تولید داروهای دامی به خودکفایی رسیده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

ایران در زمینه تولید داروهای دامی به خودکفایی رسیده است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ایران در زمینه تولید داروهای دامپزشکی به مرحله خودکفایی رسیده و آمادگی تولید همه داروهای دامی مورد نیاز در کشور وجود دارد.
محسن دستور در شرکت تولید داروی دامی "فارمازند" افزود: می توانیم نیاز داخل کشور به داروهای دامپزشکی را پاسخ دهیم و در این خصوص خودکفا شده ایم. رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: شرایط تولید داروهای دامی در کشور خوب است و آمادگی تولید همه داروهای مورد نیاز در زمینه دامی در کشور را داریم. وی گفت: این امر با توجه به تلاش متخصصان و سرمایه گذاران در کشور دنبال می شویم و زمینه های آن را فراهم خواهیم کرد. بخش قابل توجه نیاز کشور به واکسنهای دامی در داخل تولید می شود.
بخش قابل توجه نیاز کشور به واکسنهای دامی در داخل کشور تولید می شود
دستور در بخش دیگری از سخنان خود نیز افزود: بخش قابل توجهی از نیاز کشور به واکسنهای دامی در داخل کشور تولید می شود و وضعیت در خصوص واکسنهای طیور نیز مطلوب است. وی ادامه داد: در حال حاضر، بیش از 95 درصد نیاز کشور در خصوص تولید واکسنهای دامی در داخل کشور تامین می شود و این میزان در خصوص واکسنهای طیور نیز حدود 60 درصد است. رئیس سازمان دامپزشکی گفت: توسعه تولیدات کیفی داروهای دامپزشکی و افزایش صادرات این داروها از اهداف پیش روی سازمان دامپزشکی و سایر بخشهای ذیربط است. شرکت داروسازی فارما زند بعد از ظهر سه شنبه با حضور مسئولان در منطقه زیبادشت کرج، وارد فعالیتهای جدید خود شد و این شرکت در زمینه تولیدی داروهای دامی فعالیت می کند و از مهمترین مراکز تولید داروهای دامی در کشور محسوب می شود. حاصل شروع فعالیتهای جدید شرکت تولید داروی فارما زند، تغییرات همه جانبه در فضاهای تولید، ماشین آلات، نوع بسته بندی و ... است. شرکت فارما زند در کنار تولیدات کنونی، محصولاتی را نیز در آینده نزدیک وارد بازار خواهد کرد و این محصولات در زمینه های مختلف تولید شده اند. شرکت فارمازند در کنار موسسات مهمی از جمله موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به تولید داروهای دامپزشکی در کشور مشغول است.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود