16 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141549

سمینار سالانه کارخانه های قند و شکر کشور در کرج آغاز بکارکرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

سمینار سالانه کارخانه های قند و شکر کشور در کرج آغاز بکارکرد


سی و ششمین سمینار سالانه کارخانه های قند و شکر کشور روز چهارشنبه با حضور صاحبان صنایع مربوطه، در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند در کرج آغاز به کار کرد.
این سمینار با هدف آشنا شدن با علوم و فناوری های جدید و تبادل نظر کارشناسان برای رفع معضلات و ارائه راهکارهای جدید در این حوزه آغاز به کار کرده و به مدت دو روز در دو نوبت صبح و بعداز ظهر با ارایه مقالات برگزیده ادامه می یابد. 166 مقاله به دبیرخانه این سمینار که در مشهد مقدس مستقر است، رسیده که میان آنها 38 مقاله به عنوان سخنرانی و 28 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود. بقیه مقالات نیز در خبرنامه مرکز بررسی، تحقیق و آموزش صنایع قند ایران منتشر خواهد شد. مقالات ارایه شده در این سمینار در پنج بخش عمومی، تکنولوژی، محیط زیست، کشاورزی و آموزش است. طرح تنظیم بازار صنعت قند و شکر در کشور از طریق واگذاری به انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر، نقش علوم و فنون جدید در نوآوری صنعت قند و لزوم ایجاد تنوع در بسته بندی محصول تولیدی جهت مصارف خانوار و صنعتی از جمله موضوعات این مقاله ها است. انتخاب زمین مناسب کشت چغندر و نیشکر، روش های تهیه زمین و آماده سازی بستر بذر، استفاده بهینه از ضایعات و پسماند کارخانه های قند و شکر کشور، روش های موفق تصفیه فاضلاب کارخانه های قند و کشت زمستانه چغندر قند در مناطق مختلف کشور از دیگر موضوعات مقالات ارایه شده در این سمینار سالانه است.
در این سمینار علاوه بر مسوولین مرتبط با این بخش، صاحبان کارخانجات و محققان و کارشناسان بخش صنعت قند و شکر نیز حضور دارند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود