17 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141617

دیدار اعضای هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با نماینده ولی فقیه در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

دیدار اعضای هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با نماینده ولی فقیه در استان البرز


رییس، اعضای هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج به بررسی مسایل اقتصادی استان پرداختند.
رحیم بنا مولایی" رییس اتاق در این نشست با اشاره به لغو احتمالی تحریم ها و اعلام آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری اظهار کرد: در این زمینه قبل از انعقاد قراردادها با تشکیل اتاق فکر باید به نحوه ی برنامه ریزی کنیم تا بر اساس نیازهای کشور سرمایه، تکنولوژی و ماشین آلات وارد کشور شود. وی اظهار کرد: نباید سرمایه گذاران خارجی برای تولید محصولات مختلف در کشورمان صرفا دیدگاه های خود را به ما تحمیل کنند بلکه این مهم بر اساس نیازهای صنعت ما باید انجام پذیرد. بنا مولایی افزود: ممکن است با لغو احتمالی تحریم ها عده ای سود جو قصد داشته باشند با وارد کردن دستگاه های دسته دوم و فاقد تکنولوژی دست به سود جویی بزنند که باید در این زمینه نیز آگاه بود.
حمایت بخش خصوصی از سیاست های کشور
وی فعالان بخش خصوصی را حامی و تسهیل کننده حوزه کار وکارگری کشور دانست وگفت: در سال که مزین به همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری است باید دولتمردان برای رفع مشکلات تلاش و همفکری بیشتری با بخش خصوصی داشته باشند. رییس پارلمان بخش خصوصی ادامه داد: یکی از دلایل مهم ناهنجاری های اقتصادی مردم بخاطر این مهم است که درآمدهای اقشار جامعه به ریال می باشد ولی هزینه های آنها به دلار است. بنا مولایی، افزایش سرمایه در گردش و ایجاد اشتغالزایی را ناشی از توجه خاص به تولید عنوان کرد وافزود: اگر مشکلات و موانع بر سر تولید و صادرات برطرف شود اقتصاد متحول خواهد شد، در این بین ایجاد ثبات نرخ ارز می تواند چشم انداز نوینی را در اقتصاد کشور ایجاد کند.
آزادسازی قیمت ها راهگشای رقابت سالم بین تولید کنندگان
رئیس اتاق بازرگانی البرز درجه بندی محصولات و جوازهای فعالیت اصناف مانند گذشته را مورد تاکید قرار داد وافزود: با آزاد سازی قیمت ها و با درجه بندی اصناف تولید کننده اجناس مختلف را آزادانه تولید و نگران هزینه های آن نخواهد بود و همچنین مصرف کننده نیز مطابق با بودجه خود از محصولات برخوردار می شود. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هیچگونه یارانه ای از طرف دولت به صنعت پرداخت نمی شود بنابراین آزادسازی قیمت ها راه گشای رقابت سالم بین تولید کنندگان است. بنا مولایی افزود دولت می تواند با توجه به بالا بودن هزینه تولید و افزایش قیمت تمام شده محصول در کشور با قرار دادن جایزه صادراتی برای تشویق تولید کنندگان هزینه ها را پایین آورده و توان رقابت واحد های تولیدی کشور را در بازار های بین المللی فراهم سازد. در ادامه رییس اتاق البرز از نماینده ولی فقیه در استان البرز درخواست نمود جلساتی در خصوص مسایل فقهی در حوزه کسب و کار و مسایل پولی و مالی با حضور ایشان برگزار و فعالان اقتصادی از آن استفاده لازم در فعالیت اقتصادی خود ببرند.
تحول در اقتصاد کشور در گرو اتحاد و همدلی
"حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی"نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج نیز در این نشست با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی اقتصادی کشور عدم نگاه شخصی به موضوعات اقتصادی است اظهار کرد: با خود باوری، کار و تلاش بی وقفه به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی می توانیم به سمت اقتصادی پویا حرکت کنیم. وی با تاکید بر اینکه شعار زیبای اقتصاد مقاومتی باید در عمل به مرحله اجرا درآورید گفت: نگاه تیزبین مقام معظم رهبری به مسئله اقتصاد مقاومتی یک نگاه کارشناسی برای رفع موانع و مشکلات جامعه است که باید از آن به طور کامل بهره برد. وی افزود: اقتصاد مقاومتی باید در استان البرز که یک استان صنعتی و کشاورزی مهم است بومی سازی شده تا این مهم به عنوان الگو و نمونه در سطح کشور اثر گذار شود. همدانی با اشاره به سخنان رییس اتاق بازرگانی البرز ،برنامه ها واهداف این اتاق را مورد تاکید قرار داده و اظهار کرد: اتاق بازرگانی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و الگوهای مدیریتی اقتصادی باید طرح، برنامه و مشاوره های را تهیه، تدوین و به دستگاه های اجرایی ارایه نموده تا آن مشکلات این بخش در زمینه کسب و کار، تولید و صادرات را حتی الامکان برطرف نمایند. امام جمعه کرج با اشاره به اجرای شیوه های بانکداری اسلامی اظهار کرد: متاسفانه تا کنون این شعار در بانک های ما حاکم نشده است و درحالیکه در قوانین بانکداری اسلامی ما هیچ مشکلی وجود نداشته و تنها در اجرا موفق نبوده ایم. در ادامه این نشست جمعی از اعضای هیات نمایندگان به ایراد نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود