15 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141450

حضور هیات تجاری کشور چین در اتاق البرز و مذاکرات تجاری با فعالان اقتصادی

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

حضور هیات تجاری کشور چین در اتاق البرز و مذاکرات تجاری با فعالان اقتصادی


یک هیات اقتصادی و سرمایه گذاری از کشور چین پس از نشست مشترک با استاندار و مدیران اجرایی این استان با هدف بررسی همکاری های اقتصادی مشترک در اتاق بازرگانی البرز با جمعی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی دیدار و به گفتگو پرداختند.
این نشست با حضور، مدیرکل دفتر هماهنگی و اموراقتصادی استانداری،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، نمایندگانی از فرودگاه پیام و جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صاحبان صنایع و فعالان بخش خصوصی برگزار شد. همچنین میزگردهای تخصصی بین فعالان اقتصادی استان با هیات اقتصادی و سرمایه گذاری ازکشور چین در بخش­های مختلف صنایع دارویی، خودرو، انرژی، فروشگاه های زنجیره ای، پزشکی، برق و الکترونیک، صنایع دستی و انرژی برپا شد."رحیم بنا مولایی" رییس اتاق در جمع مدیران، مسوولان اجرایی، فعالان اقتصادی صاحبان صنایع استان با تاکید بر سرمایه گذاری خارجی به ویژه در صنعت خودرو گفت: ما برای انعقاد قراردادهای مربوط به خودرو سازی از جمله مشارکتی آماده همکاری با صاحبان صنایع خودرو سازی کشورهای علاقمند به سرمایه گذاری در ایران هستیم. وی همچنین در خصوص تولید صنایع غذایی حلال در کشور اظهار کرد: در این زمینه تولید کنندگان مرتبط با این صنعت برای مشارکت و سرمایه گذاری آمادگی کامل دارند و سرمایه گذاران کشورهای مختلف به ویژه چین می توانند در زمینه سرمایه گذاری صنایع غذایی حلال حتی با برند کشور خویش در استان البرز مشارکت و همکاری داشته باشند. وی تاکید کرد: ما آمادگی داریم تا در تجارت بین المللی حلال تحت برندهای ملی و غیر ملی در بازارهای مختلف حضور داشته باشیم زیرا تولید کنندگان ایرانی توانسته اند محصولات حلال با کیفیت برای صادرات به بازارهای هدف عرضه کنند. بنا مولائی ادامه داد: ما از حضور و حمایت سرمایه گذاران چینی در جهت ارایه محصولات حلال مواد غذایی ایرانی به مشتریان خود استقبال می کنیم رییس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با اشاره به موفقیت صنعت اسباب بازی کشور چین در منطقه گفت: سرمایه گذارن البرز برای مشارکت در تولید انواع اسباب بازی با سرمایه گذاران چینی اعلام آمادگی کرده اند.
بنا مولائی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه نساجی و پوشاک دارای قابلیت های بالایی است و با توجه به تجهیزات و امکانات موجود در این زمینه از مشارکت سرمایه گذاران چینی استقبال می کند. رییس اتاق بازرگانی البرز پیشنهاد کرد: سرمایه گذاران چینی می توانند برای ساخت فروشگاههای زنجیره ای با همتایان ایرانی مشارکت داشته باشند، مشروط به آنکه علاوه بر عرضه کالاهای درجه یک چینی در این فروشگاه ها، محصولات مرغوب ایران نیز در فروشگاههای چینی سراسر جهان عرضه شود.
آمادگی همکاری های هیات اقتصادی و سرمایه گذاری کشور چین در استان البرز
"فانک هاو "نماینده کنفدراسیون جهانی و ریاست خاورمیانه wFAS نیز در ادامه این نشست گفت: استان البرز دارای صنایع مختلف با تولید انواع محصولات می­باشد و ما آمادگی داریم در برخی زمینه های تولیدی با این استان مشارکت ویژه ای داشته باشیم. وی اظهار امیدواری کرد: همکاری­های تجاری و صنعتی ایران و چین تا حد مطلوبی گسترش یافته و برای تحقق این مهم نشست های مستمر با همکاری تجار و صاحبان صنایع ایران و چین ضروری است. وی خاطر نشان کرد: تجار و صنایع چینی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در تولید اسباب بازی در زمینه گردشگری نیزآمادگی همکاری با ایران به ویژه استان البرز را دارد.
تشکیل ستاد سرمایه گذاری در استان البرز
در ادامه این نشست نیز رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به تشکیل ستاد سرمایه گذاری استان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی خاص کشور این ستاد در این استان موفق عمل کرده و توانسته کمپانی های مهم و بین المللی را جذب کند. "ایرج موفق" خاطر نشان کرد: شرکت های در زمینه ساخت ماشین آلات کارخانجات فولاد، آلومینیوم سازی و مس در دنیا، تولید قطعات هایتک موتور خودرو و تولید پارچه پرده از کشورهای ایتالیا، هنگ­کنگ و ترکیه از سرمایه گذاری های بین المللی انجام شده در این استان بوده است.
در ادامه وی خاطرنشان کرد: ایجاد کنسرسیوم صادراتی در دستور کار مراجع اقتصادی قرار داشته تا بتوانیم محصولات صادراتی را به سهولت به بازارهای بین المللی عرضه کنیم.
پتانسیل ویژه استان البرز در سرمایه گذاری خارجی
مدیرکل دفتر هماهنگی و اموراقتصادی استانداری البرز با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به تقویت بخش خصوصی گفت: اتاق بازرگانی البرز با توجه به پتانسیل ویژه استان می تواند نقش مهمی در جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشد. "صمد بهزاد" خاطرنشان کرد: استانداری نگاه ویژه ای به اتاق بازرگانی البرز داشته و از حضور سرمایه گذاران در این استان استقبال و پشتیانی می کند.
هزار و 300 قطعه ساز خودرو در کشور
"علی فراهانی" رییس انجمن قطعات خودرو کشور گفت: در ایران بیش از هزار و 300 قطعه ساز خودرو کشور و ولی متاسفانه در حال حاضر تیراژ خودرو درکشور پایین است. وی ادامه داد: ما حاضر هستیم از لحاظ دانش فنی و تکنولوژی با اعضای هیات تجاری که در زمینه قطعات خودرو فعالیت دارند همکاری داشته باشیم. گفتنی است، بیش از 20 نفر از مدیران و نمایندگان واحد های تولیدی و صنعتی استان در زمینه های مرتبط در این دیدار حضور بهم رساندند. در پایان این نشست لوح یادبودی به یادگار میان طرفین رد و بدل شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود