24 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142040

فرودگاه بین المللی پیام در مسیر ۵ استان اقتصادی کشور قرار دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

فرودگاه بین المللی پیام در مسیر ۵ استان اقتصادی کشور قرار دارد


رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام گفت: یکی از مزیت های فرودگاه بین المللی پیام قرارگیری در مسیر ارتباطی ۵ استان اقتصادی کشور است.
هیئت تجاری آلمانی و هلندی وارد استان البرز شدند تا ظرفیت های سرمایه‌گذاری استان را از نزدیک مشاهده کنند. در این بازدید معاون وزیر اقتصاد و مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران، استاندار البرز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی دیگر از مسئولان حضور دارند. این دو هئیت خارجی از نزدیک واحدهای صنعتی استان البرز را بازدید کردند. فرودگاه پیام، گروه صنعتی زرماکاون و چند واحد صنعتی و تولیدی دیگر در برنامه بازدید قرار دارد. محمدعلی مختاری رییس هیئت مدیره و مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مزیت های قانونی سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی، گفت: امکان سرمایه گذاری برای سرمایه گذران خارجی و ایرانی به هر میزان مشارکت فراهم است.
سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام امکان تبدیل شدن به حاب منطقه ای را فراهم می کند
مختاری در ادامه تضمین سرمایه گذاری خارجی بر طبق قانون جلب و حمایت سرمایه گذاران خارجی و آزادی نقل و انتقلات سود حاصل از آن را یکی از مزیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام دانست. این مسئول ورود آزاد و بدون حقوق گمرکی و سود بازرگانی ماشین آلات و مواد اولیه برای واحدهای مستقر در منطقه ویژه و همچنین ورود خروج کالا از منطقه به خارج از کشور بدون تشریفات گمرکی را یکی دیگر از مزیت های قاونی سرمایه گذاری در این منطقه دانست. رییس هیئت مدیره و مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام مجاز بود واردات و نگهداری در انبارهای منطقه مانند مواد اولیه و ماشین آلات و توزیع به کشورهای دیگر را یکی از ویژگی های این منطقه برای سرمایه گذاری خارجی و داخلی دانست. وی نزدکی منطقه ویژه اقتصادی پیام به پایتخت را مزیتی دیگر معرفی کرد و افزود: با سرمایه گذاری در این منطقه می توان به حاب منطقه ای تبدیل شد چرا که در استان البرز واحدهای صنعتی بزرگی در حال تولید لوازم آرایشی، بهداشتی و دارویی هستند.
وی مزیت های سرمایه گذاری در فرودگاه پیام را معرفی کرد و گفت: قرارگیری فرودگاه بین المللی پیام در کنار اراضی ویژه منطقه اقتصادی امکان بهره گیری از تسهیلات و تجهیزاتی را که در مجاورت مرکز اقتصادی و کشاورزی و صنعتی فراهم می کند. مختاری یادآور شد: قرار گرفتن در مجاورت راه آهن سراسری و همچنین مترو کرج - تهران یکی از مزیت هایی است که باید سرمایه گذاران مد نظر قرار دهند.
امکان تخلیه بارگیری با دستگاههای پیشرفته در فرودگاه پیام فراهم است
وی بهره گیری از گمرک و گذرنامه اقتصادی و وجود نیروی انسانی ارزان و همچنین قرار گرفتن در مسیر تلاقی ۵ استان اقتصادی کشور و وجود حاب پستی در فرودگاه پیام را مهم ارزیابی کرد. این مسئول از وجود انبارهای روباز و سر پوشیده در فرودگاه پیام خبر داد و گفت: در این فرودگاه ۵ هکتار انبار روباز و ۱۰ هزار متر مربع انبار سرپوشیده وجود دارد. وی وجود امکانات تخلیه و بارگیری با دستگاههای پیشرفته در این فرودگاه را برای تسهیل در امر سرمایه گذاری مهم ارزیابی کرد. در ادامه صمد بهزاد مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری البرز در جمع خبرنگاران، با اشاره به نگاه ویژه دولت یازدهم به سرمایه گذران خارجی، گفت: دیدگاه دنیا پس از مذاکرات هسته ای به ایران عوض شده است و این قدم خوبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی است.این مسئول تامین امنیت را برای حضور سرمایه گذاران خارجی یکی از فاکتورهای مهم خواند و افزود: کاهش هزینه های دولت در گرو استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است. بهزاد وجود جاذبه های گردشگری در البرز را دلیل ترغیب سرمایه گذاری بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاران تشکیل می شود با تشکیل این مرکز بهترین خدمات در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار خواهد گرفت. وی در پایان فرودگاه پیام را یکی از ظرفیت مهم برای توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: در فرودگاه بین المللی پیام به واسطه اینکه در جوار منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد، گمرک تعلق نمی گیرد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود