16 خرداد 1394
شماره خبر: 143252

تکمیل پروژه های تجاری شهرک صنعتی نظرآباد در اولویت است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تکمیل پروژه های تجاری شهرک صنعتی نظرآباد در اولویت است


مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز با اشاره به طرح های توسعه ای شهرکهای صنعتی در استان، گفت: تکمیل پروژه های تجاری و احداث واحدهای کارگاهی کوچک در شهرک صنعتی نظرآباد در اولویت است.
گودرز رضایی با اشاره به طرح هایی توسعه ای شهرک های صنعتی استان البرز اظهار کرد: یکی از طرح های توسعه ای طرح نیروگاه های «CHP» است که برق شهرک های صنعتی را تامین می کند.
وی در ادامه با اشاره به پروژه خط مترو که محمدشهر را به شهرک اشتهارد متصل می کند خبر داد و گفت: این طرح مشترک با شرکت متروی شهری است و در دراز مدت اجرایی م ی شود. رضایی در پاسخ به این پرسش که برای شهرک صنعتی نظرآباد چه برنامه هایی دارید؟ گفت: تکمیل پروژه های تجاری و احداث کارگاه های کوچک در اولویت قرار دارد. این مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا خروجی تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد از نظر کارشناسی و علمی در شرایط ایده آلی است یا خیر؟ گفت: فاز اول تصفیه خانه شهرک اشتهارد ١۵ سال پیش کلید خورد. طرح تکمیلی آن در سال ٨٩ انجام شد و در حال حاضر این تصفیه خانه از نظر اتوماسیون و سیستم تکمیلی در کل کشور منحصر به فرد و دارای سیستم هوا دهی مدرن است. مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز با اشاره به اینکه کیفیت خروجی تصفیه خانه مطابق با استاندارد های لازم نیست، گفت: ریختن فاضلاب های خارج از نُرم استاندارد توسط بعضی از واحدهای صنعتی در شبکه فاضلاب مشکل ایجاد می کند.
فاکتورهای خروجی تصفیه خانه شهرک صنعتی نظرآباد قابل مشاهده است
وی در پاسخ به این پرسش که آیا نظارتی بر واحد صنعتی متخلف در این زمینه می شود؟ گفت: با پیگیری ها و نظارت های مستمر واحد های متخلف شناسایی شده اند و خروجی فاضلاب آن ها بسته شده است ولی متاسفانه بسیاری از این واحدهای صنعتی هنگام شب که ناظران حضور ندارند اقدام به تخلیه فاضلاب می کنند. رضایی در ادامه از انعقاد قرارداد با یک مشار در زمینه تعبیه سیستم آنلاین و رصد فاضلاب ها خبر داد و گفت: طی این قرارداد یک سیستم آنلاین تعبیه خواهد شد و همه فاکتورهای خروجی بصورت لحظه ای قابل مشاهده می شود. محیط زیست و دیگر ارگان های وابسته می توانند اطلاعات این سیستم آنلاین را در اختیار داشته باشند. مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز در ادامه با اشاره به وضعیت تصفیه خانه شهرک صنعتی نظرآباد، گفت: تصفیه خانه نظرآباد مدرن و بی نظیر است و همه فاکتورهای خروجی این تصفیه خانه بصورت آنلاین قابل مشاهده است. این مسئول در پایان با اشاره به کمبود زمین برای احداث شهرکهای صنعتی دیگر در سطح استان گفت: برای دریافت زمین با مسئولان ارشد استان مکاتبات زیادی انجام داده ایم نتیجه این مکاتبات واگذاری ١٢٠ هکتار زمین برای شهرک ساوجبلاغ و ٢۴٠ هکتار زمین برای شهرک اشتهارد ٢ بوده است. این در صورتی است که ما برای احداث شهرک صنعتی اشتهارد ٢، دو هزار هکتار زمین نیاز داریم. در جلسه ای که با مسئولان مربوطه برگزار شد ٢۴٠ هکتار مصوب شده است. همچنین برای شهرک صنعتی ساوجبلاغ ٨٠٠ هکتار زمین نیاز بود که در نهایت ١٢٠ هکتار مصوب شد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود