2 تیر 1394
شماره خبر: 144346

سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد لحظه‌ای پایش می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد لحظه‌ای پایش می شود


مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز با تاکید بر اینکه وضعیت تجهیزات تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد مطلوب است، گفت: سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد آنلاین و لحظه ای است.
گودرز رضایی در پاسخ به این پرسش که چرا هفته گذشته فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد در مزارع کشاورزی تخلیه شده است؟ اظهار کرد: در حال حاضر تصفیه خانه فاضلاب این شهرک صنعتی خوب کار می کند ولی در گذشته برخی تخلفات در تخلیه فاضلاب در این منطقه وجود داشت که مشکلاتی را برای ساکنان و کشاورزان شهرستان اشتهارد به وجود آورد. وی در ادامه با تاکید بر اینکه وضعیت تجهیزات تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد مطلوب است، گفت: با توجه به معضلات سالهای گذشته در رابطه با تصفیه فاضلاب واحدهای صنعتی، در حال حاضر مشکلات تخلیه فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد برطرف نشده است و هر از چند گاهی مشکل آفرینی می کند. این مسئول با اشاره به مشکلات گذشته تصفیه فاضلاب در شهرک صنعتی اشتهارد گفت: تجمع و ته نشینی لجن ها برای دفع فاضلاب مشکل زا است باید این لجن ها تخلیه شود تا عملکرد تصفیه خانه فاضلاب با مشکلی مواجه نشود. مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز از پلمب برخی واحدهای آلوده کننده خبر داد و گفت: از خروجی آلوده فاضلاب های واحدهای آلوده کننده جلوگیری می شود.
واحدهای صنعتی آلوده کننده پلمب می شوند
وی در پاسخ به اینکه آیا با واحدهای صنعتی که شبانه اقدام به تخلیه فاضلاب می کنند برخورد می شود و این معضل کنترل شده است یا خیر؟ گفت: در کمیته ای با حضور اداره کل محیط زیست و نهادهای مرتبط دیگر بر عملکرد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد و دیگر شهرکهای صنعتی استان نظارت می شود. رضایی در ادامه افزود: تلاش می کنیم که با واحدهای صنعتی که فاضلاب غیر استاندار و آلوده دارند برخورد شود و در صورتی که به تذکرات توجهی نکنند پلمب می شوند. این مسئول با اشاره به اینکه برخی از واحدهای صنعتی در حالت نرمال فاضلاب آلوده کننده ای ندارند، گفت: برخی واحدهای صنعتی در بازه زمانی مشخص در ماه یا هفته ماشین آلات واحد را با اسید شستشو می دهند. این شستشو تولید فاضلاب آلوده می کند و کنترل این واحدهای صنعتی کمی با مشکل مواجه است. مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز با تاکید بر اینکه بدنبال تعبیه سیستمی هستیم که این واحدهای صنعتی که در برخی از روزهای هفته یا ماه فاضلاب آلوده دارند شناسایی شوند، گفت: با تعبیه این سیستم فاضلاب این واحدها در تصفیه خانه مرکزی تخلیه نمی شود و در جای دیگر نگهداری می شود تا در فرصت مناسب تصفیه شود.
رضایی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد به صورت شبانه روزی آنلاین است؟ گفت: بله به صورت شبانه روزی آنلاین است و سیستم آنلاین اطلاع رسانی تصفیه خانه مرکزی هم به زودی راه اندازی می شود.


منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود