15 آبان 1391
شماره خبر: 14467

4 محصول کشاورزی در البرز گواهی‌نامه حد مجاز مصرف آفت‌کش‌ها دریافت می‌کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

4 محصول کشاورزی در البرز گواهی‌نامه حد مجاز مصرف آفت‌کش‌ها دریافت می‌کنند

سپیدار آنلاین: معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی استان البرز گفت: 4 محصول کشاورزی در این استان گواهی نامه حد مجاز باقی مانده مصرف آفت کشها را دریافت خواهند کرد.
عباسعلی عامری با بیان این خبر افزود: این محصولات که بر اساس استاندارد ملی گواهی نامه دریافت خواهند کرد شامل کاهو، توت فرنگی و لوبیا هستند. وی ادامه داد: گواهی نامه حد مجاز باقی مانده مصرف آفت کشهای این دو محصول در مرحله صدور قرار دارد. عامری گفت: همچنین در این استان دو محصول توت فرنگی گلخانه ای نیز موفق دریافت این گواهی نامه شده اند.
اراضی البرز تحت مبارزه تلفیقی با آفات قرار می گیرند
معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی استان البرز از اجرای طرح مبارزه تلفیقی با آفات در اراضی این استان خبر داد. وی اظهار داشت: توسعه شیوه های مبارزه تلفیقی غیر شیمیایی آفات و امراض و علف های هرز سالانه 15 درصد مصرف انواع سموم شیمیایی را کاهش می دهد. عامری ادامه داد: جایگزینی کودهای آلی و ریز مغذی به جای کودهای شیمیایی مضر برای محیط زیست نیز یکی دیگر از اقدامات مهم در این زمینه است. معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی استان البرز گفت: سال گذشته 9 هزار و 21 هکتار از اراضی استان تحت پوشش طرح مبارزه تلفیقی با آفات بوده اند. عامری ادامه داد: با اعتبارات ابلاغ شده این طرح امسال با جدیت و سطح بیشتری در البرز اجرایی می شود.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود