10 تیر 1394
شماره خبر: 144889

جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی نیازمند اعمال مدیریت است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی نیازمند اعمال مدیریت است


رییس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن وکشاورزی استان البرز گفت: به دلیل عدم اعمال مدیریت صحیح، متاسفانه شاهد هدر رفت سرمایه ها ملی هستیم.
رحیم بنا مولایی به مناسبت روز صنعت و معدن افزود: به جای صدور مجوز های جدید تولیدی و صنعتی بایستی برای ظرفیت خالی واحد های تولید چاره اندیشی شود تا از رکود و تورم حاکم رهایی یابیم. وی، تولید محصولات بی کیفیت با قیمت بالا را از عوامل ایجاد رکود در کشور عنوان کرد و افزود: تنها با رقابت سالم، مدیریت برند و درجه بندی محصولات براساس میزان کیفیت آنها است که می توانیم متناسب با آن سرمایه گذاری و از رکود خارج شویم.بنامولایی با اشاره به این نکته که اقتصاد باز به معنای رقابت سالم است نه سیاه بازی و ایجاد بازار سیاه، گفت: امروز اگر محصولاتمان را براساس میزان کیفیت درجه بندی کنیم ، دیگر شاهد افزایش بی رویه قیمت ها نخواهیم بود.
تاسیس مجمع عالی صادرات
رییس اتاق بازرگانی البرز، یکی از دلایل از دست دادن بازارهای جهانی را عرضه کالای بی کیفیت با قیمت پایین عنوان کردو افزود: تاسیس مجمع عالی صادرات برای کنترل محصولات و حل مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران ضروری است. وی خاطرنشان کرد: اکنون یک واحد صنعتی علاوه بر اینکه به عنوان تولید کننده مطرح است در پاره ای موارد در امور مربوط به صادرات و فروشندگی نیز دخالت دارد. وی بیان کرد که این روش در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست و به همین علت تولید کننده به جای توجه به کیفیت ، اسیر سفته بازی ،چک بازی و گرفتاریهای روزمره می شود.
بنا مولایی، ایجاد رقابت سالم بین استانها در مسیر صادرات انواع کالا ومحصولات تولیدی و صنعتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: این مهم زمانی محقق خواهد شد که درآمد حاصل از صادرات هر استانی در همان استان هزینه شود.
لزوم سندآمایش سرزمین برای هدایت درست سرمایه های کشور
بنا مولایی نگاه کارشناسی دولت را به نوع تولید در استان های کشور ضروری دانست و افزود: دولت باید با واگذاری امور به بخش خصوصی و تقویت بدنه کارشناسی خود سرمایه کشور را به درستی هدایت کند. وی اظهار کرد: به عنوان مثال در استانی که تولید محصول اشباع شده دیگر مجوز برای تولید آن نباید صادر شود و این نیازمند جامع بودن اطلاعات و آمار دقیق دولت در هدایت درست سرمایه در کشور است. وی تصریح کرد: تا زمانی که سیاست آمایش سرزمین به طور کامل عملی نشود نمی توان انتظار داشت اقتصاد کشور در مسیر توسعه قرار گیرد. وی گفت:اعتماد به بخش خصوصی و توانمندسازی آن بسیار مهم است و هرگونه واگذاری به غیراز بخش خصوصی درست نبوده و باید قبل از واگذاری ها توانمندسازی بخش خصوصی اتفاق می افتاد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود