19 خرداد 1394
شماره خبر: 143494

تشکلهای خصوصی البرز به کمک دولت می آیند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

 تشکلهای خصوصی البرز به کمک دولت می آیند


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه بخش خصوصی از ظرفیت بالایی برای رفع چالش های اقتصادی برخوردار است، گفت:تشکلهای خصوصی البرز به کمک دولت می آیند.
رحیم بنا مولایی درنشست هم اندیشی و تشکل گرائی دولت و واگذاری مسوولیت به تشکل های اجرایی که با حضور اعضای هیات رییسه اتاق، روسای اتاق تعاون، خانه صنعت و معدن و نمایندگانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و انجمن قطعه سازان خودرو برگزار شد، افزود: سیاست دولت یازدهم توجه خاص به تشکل های بخش خصوصی است، دولت معتقد به سپردن امور به دست مردم است . وی ادامه داد: نباید دولت را در مشکلات تنها بگذاریم و همه باید با همدلی و همزبانی برای رفع مشکلات اقتصادی وارد میدان شویم. بنامولایی بیان کرد: پیشبرد اهداف نظام و برنامه های اقتصادی کشور و توسعه عمران استان از مهم ترین اولویت های بخش اقتصادی در استان البرز است. رییس اتاق بازرگانی البرز افزود:حضور فعال صاحبان تولید برای رفع مشکلات صنعت خود در نشست ها ضروری است. بنا مولایی، توسعه تفکر تشکل گرایی، تقویت تشکل های موجود، تهیه پیشنهاد برای مراجع تصمیم گیری به منظور تقویت و بهبود فعالیت تشکل ها را از جمله برنامه ها و اهداف اتاق بازرگانی البرز برشمرد. وی خاطرنشان کرد: هم گرایی ، هم افزایی وانسجام تشکلها، انجمن ها، اصناف و اتحادیه های بخش خصوصی برای گسترش صادرات ورشد فعالیتهای اقتصادی باید در اولویت برنامه ریزی های این استان قرار گیرد. رییس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: کارشناسان و متخصصان تشکلهای خصوصی که در چالش های اقتصادی سالها تجربه اندوخته اند، می توانند همانند بازوی اجرایی در رفع تنگناهای اقتصادی، دولت را یاری دهند. بنا مولایی افزود: اتاق بازرگانی البرز با برخورداری ازاساتید مجرب و صاحبان فکر از برنامه های اقتصادی دولت تدبیر وامید استقبال می کند.
وی درعین حال نگاه کارشناسی دولت را به نوع تولید دراستان های کشور ضروری دانست و گفت: دولت باید با واگذاری امور به بخش خصوصی و تقویت بدنه کارشناسی خود سرمایه کشور را به درستی هدایت کند. وی اظهار کرد: به عنوان مثال در استانی که تولید محصول اشباع شده دیگر مجوز برای تولید آن نباید صادر شود و این نیازمند جامع بودن اطلاعات و آمار دقیق دولت در هدایت درست سرمایه در کشور است. وی تصریح کرد: تا زمانی که سیاست آمایش سرزمین به طور کامل عملی نشود نمی توان انتظار داشت اقتصاد کشور در مسیر توسعه قرارگیرد. در ادامه نشست بیتا بیات نایب رییس اتاق بازرگانی البرز بر ضرورت تشکیل یک تیم کارشناسی متشکل از کارشناسان خبره از اتاق تعاون،خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی را مورد تاکید قرار داد. وی بیان کرد: با تشکیل این تیم کارشناسی شناسایی، رفع موانع سرمایه گذاری و تسهیل فضای کسب و کار در استان را ایجاد کرد. بیات افزود: این کارشناسان با بررسی مشکلات، همفکری و طرح دیدگاههای خود در توسعه صنعت استان نقش بسزایی خواهند داشت. وی خاطرنشان کرد: تشکل های اقتصادی استان توانمندی ها و پتانسیل های زیادی دارند که باید از آن ها استفاده و در این راستا شناسایی فضاهای توسعه ای استان نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. نایب رییس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه تشکل ها و بخش خصوصی باید تقویت شوند گفت: مسوولان دولتی باید تلاش خود را در راستای پویایی تشکل ها بخش خصوصی بیشتر کنند و دولت نیز راه را برای همیاری و همفکری و حضور مستمر آنان باز بگذارد.
ضرورت هم افزایی و هم گرایی تشکل های بخش خصوصی
محمد علی مختاری رییس اتاق تعاون نیز در این نشست با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در کاهش تصدی گری دولت اظهار کرد: تشکل های بخش خصوصی استان البرز می توانند با یک برنامه ریزی صحیح، درست و با هم گرایی و هم افزایی به صورت پایلوت امور دولتی را در دست گیرند. وی اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف مهم باید از اساتید مجرب علم اقتصاد کمک گرفت و با تیم کارشناسی گام های موثر در توسعه اقتصاد استان برداشت. وی ادامه داد: با کاهش تصدی گری دولت تشکل های بخش خصوصی باید به صورت مستقل و بدون وابستگی به دولت ها در چارچوب منافع ملی عمل کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود