9 شهریور 1394
شماره خبر: 148175

بهره‎های سنگین بانکی کشاورزی البرز را شکننده‌تر کرده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

بهره‎های سنگین بانکی کشاورزی البرز را شکننده‌تر کرده است


مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز گفت: بهره های سنگین بانکی بخش کشاورزی البرز را شکننده‌تر کرده است.
مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز در نشست استاندار البرز با فعالان اقتصادی استان که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، افزود: بخش کشاورزی به دلایل مختلف از جمله خشکسالی و سرمای شدید شکننده است باید همه موانعی که شکنندگی این بخش را افزایش می‎دهند، از پیش پا برداشته شوند. موسی شلی ادامه داد: بسیاری از کشاورزان استان البرز تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند اما به دلیل وجود عوامل مختلف گرفتار مشکلات شدید مالی شده و در پرداخت اقساط وام مشکل دارند. مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز گفت: بخش کشاورزی نیازمند یک نگاه حمایتی است باید در این خصوص از تجربه‌های موفق کشورهای پیشرفته ایده و الگو گرفته شود و بخش کشاورزی تا حد ممکن از بخشودگی‌های وام بانکی بهره‌مند شود. استان البرز به رغم همه کمبودها در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی بسیار موفق عمل کرده و در این زمینه بسیار چشمگیر بوده است.
بودجه متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به البرز تعلق نمی‌گیرد
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشاورزی استان البرز در کشور بی‌نظیر است اما بودجه کافی و متناسب با این ظرفیت‌ها به البرز تعلق نمی‌گیرد و استان‌هایی که ظرفیت‌های کشاورزی آنها کمتر از البرز است، عملا بودجه بیشتری دریافت می‌کنند. مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز افزود: امیدواریم بخش کشاورزی در استان البرز بتواند سرمایه‌گذار به میزان کافی دریافت کند تا از این طریق به کاهش مشکلات خود کمک کند و پتانسیل‌ها شکوفا شود. شلی ادامه داد: تعداد بهره‌برداران در بخش کشاورزی استان البرز بسیار قابل توجه است که وجود این تعداد، زمینه را برای افزایش ظرفیت‌ها در البرز مساعدتر می‌کند. وی گفت: سیاست پولی بانک مرکزی باید به گونه‌ای باشد که بخش کشاورزی در آن به صورت ویژه دیده شود تا همه پتانسیل‌های موجود شکوفا و موانع موجود از سر راه برداشته شود.
طرح آبرسانی به ماهدشت با جدیت و حساسیت بیشتری تقویت شود
شلی در بخش دیگری از سخنان خود از بحران آب پیش‌رو به عنوان یکی از مشکلات بخش کشاورزی در البرز نام برد و ادامه داد: تقاضا داریم که طرح آبرسانی به ماهدشت با جدیت و حساسیت بیشتری تقویت شود زیرا این طرح جنبه کشاورزی و باغات و صنعتی دارد. مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز گفت: تقویت این طرح به موازات اختصاص بودجه بیشتر به آن موجب پیشرفت در کارها و کاهش مشکلات مربوط به کم‌آبی خواهد شد. وی افزود: با استاندار تهران هماهنگ می‌شود که اقدامات و همکاری‌های لازم برای کاهش مشکلات آب در استان البرز صورت گیرد و بتوانیم مشکل کم‌آبی را با جدیت کنترل کنیم.
البرز در صورت عدم کنترل مشکل کم‌آبی کویری می‌شود
شلی ادامه داد: استان البرز بسیار خوش آب و هوا است درحالی که اگر مشکل کم‌آبی کنترل نشود، این استان خوش آب و هوا کویری می‌شود و در حال حاضر با پیشرفت کویر در بخشی از مناطق این استان مواجه هستیم. در ادامه نیز مدیرعامل شرکت آذین‌خودرو گفت: افزایش بهره‌روی فعالیت‌های اقتصادی در استان البرز نیازمند مواردی از قبیل افزایش مهارت نیروهای انسانی و اصلاح ساختارها است و ساختار و مدیریت باید از نو تشکیل شود و به سمت تکنولوژی‌های دانش‌بنیان حرکت کنیم. رضا رضایی در پایان گفت: پس از برداشته شدن تحریم‌ها درهای بین‌المللی به سوی ما باز می‌شود و در آن زمان است که لزوم افزایش رقابت‌پذیری در راستای ارتقای کیفی بیش از پیش احساس می‌شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود