12 شهریور 1394
شماره خبر: 148416

کرواسی بر گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران تاکید کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

کرواسی بر گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران تاکید کرد


سفیر جمهوری کرواسی با توجه به بهبود شرایط سیاسی به وجود آمده بر افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی با استان البرز تاکید کرد.
استیریبور کیکرتس در دیدار با رییس اتاق بازرگانی استان البرز، گفت: این استان به لحاظ تولیدی و صنعتی دارای ظرفیت های خوبی است و کشورش خواهان گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی بین کرواسی و البرز است. وی خواستار اجرایی شدن تفاهم های قبلی با استان البرز شد و اظهار کرد: کشور کرواسی برای همکاری درگروه صنایع غذایی، غذای حلال، IT ، نفت و گاز، کشتی سازی، اتومبیل، صنایع ریلی استان البرز اعلام آمادگی می کند. کیکرتس یادآور شد: با توجه به قابلیت ها و پتانسیل های صنعتی استان ، برنامه ریزی های انجام شده تا درآبان ماه هیات تجاری به استان البرز سفر می کند. وی با اشاره به ایجاد سایت دائمی نمایشگاه در استان البرز گفت: کشور کرواسی در ارایه طرح و سرمایه گذاری در این نمایشگاه همکاری های لازم را خواهد کرد. همچنین رییس اتاق بازرگانی البرز نیز در این نشست از توانایی های صنعتی و تولیدی اتاق البرز به ویژه در زمینه محصولات غذایی از جمله ماکارونی تاکید کرد. رحیم بنا مولایی افزود: اتاق بازرگانی البرز در خصوص ایجاد ارتباط بین فعالان اقتصادی دو کشور همکاری های لازم را در مسیر توسعه روابط تجاری طرفین انجام خواهد داد. رییس پارلمان بخش خصوصی استان البرز همچنین از اینکه کشور کرواسی در سالهای تحریم همکاری گسترده ای با جمهوری اسلامی ایران داشته تشکر و خاطرنشان کرد: امید است در آینده همکاری های فنی بین دو کشور بیش از پیش در حوزه های صنعت، کشاورزی و بازرگانی گسترش یابد.
دیدار امروز سفیر کرواسی با رییس اتاق بازرگانی البرز در راستای سفر خرداد ماه هیاتی از اتاق بازرگانی این کشور ودیدار قبلی سفیر به استان البرز صورت گرفت.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود