29 شهریور 1394
شماره خبر: 149478

فاضلاب شهرک‌های صنعتی باید از مبدا پایش شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

فاضلاب شهرک‌های صنعتی باید از مبدا پایش شود


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز از الزام واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی البرز به پیش تصفه فاضلاب تولیدی خبر داد.
گودرز رضایی گفت: استان البرز دارای دو گروه شهرک صنعتی دولتی و خصوصی است که در گروه اول فقط شهرک صنعتی اشتهارد و نظرآباد و گروه دوم فقط شهرک صنعتی بهارستان دارای تصفیه خانه هستند. وی با تاکید بر الزام همه شهرک‌های صنعتی بر ایجاد تصفیه خانه برای پالایش فاضلاب تولیدی تصریح کرد: شهرک‌های کوثر، سیمین دشت، هشتگرد و سپهر همچنان فاقد تصفیه خانه هستند و باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند. رضایی ضمن اشاره به تفاوت فاضلاب شهری و صنعتی یادآورشد: ترکیبات فاضلاب شهری ساده و قابل پیش بینی است اما فاضلاب صنعتی به خصوص فاضلاب شهرک اشتهارد که واحدهای زیادی را در خود جای داده است بسیار پیچیده است به همین دلیل در عین فعالیت مداوم ممکن است در برخی اوقات غلظت آلاینده‌ها در فاضلاب افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز از الزام واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی به پایش فاضلاب تولیدی از مبدا خبر داد و افزود: واحدهای تولیدی موظفند فاضلاب خود را پیش از ارسال به شبکه تصفیه شهرک پایش و پالایش کنند تا از ورود خام فاضلاب به تصفیه خانه و اخلال در عملکرد آن جلوگیری شود. رضایی ادامه داد: شهرک هایی که فاقد سیستم تصفیه هستند تحت فشار قرار گرفته اند تا هر چه زودتر نسبت به راه اندازی تصفیه خانه اقدام کنند علاوه بر این شهرک‌هایی نیز که دارای سیستم تصفیه هستند باید ماشین آلات تصفیه خود را متناسب با فاضلاب ورودی ارتقا دهند.
وی در پایان به اقدامات قانوی برای برخورد با متخلفین اشاره کرد و گفت: شهرک‌هایی که در پایش و تصفیه فاضلاب صنعتی کوتاهی کنند به سازمان حفاظت از محیط زیست معرفی می‌شوند تا اقدامات قانونی در خصوص آنها صورت گیرد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود