31 شهریور 1394
شماره خبر: 149567

افزایش مشارکت بخش خصوصی در حوزه صنعت نیازمند کاهش ریسک تولید است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

افزایش مشارکت بخش خصوصی در حوزه صنعت نیازمند کاهش ریسک تولید است


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: افزایش مشارکت بخش خصوصی در حوزه صنعتی نیازمند کاهش ریسک تولید است.
رحیم بنامولایی در میزگرد اقتصادی البرز با موضوع توسعه فناوری در دوران پساتحریم افزود: لازم است ریسک تولید را تا حد ممکن پایین بیاریم تا تولیدکنندگان بیشتری وارد بازار تولید شوند که تحقق این امر در نهایت به سود صنعت کشور است. بنامولایی گفت: افزایش مشارکت بخش خصوصی در حوزه صنعتی نیازمند کاهش ریسک تولید است و در صورت کاهش این ریسک، تولیدکنندگان رغبت بیشتری به حضور در فعالیت‌های صنعتی خواهند داشت. وی ادامه داد: داشتن همکاری، همفکری و کار گروهی و همچنین خودداری از جزیره‌ای عمل کردن و پرهیز از موازی‌کاری از دیگر ضرورت‌ها است که لازم است همه دستگاه‌های ذیربط توجه ویژه‌‎ای به این امر داشته باشند. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: پیوند دادن صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز باید با جدیت به عنوان یک ضرورت دنبال و از ظرفیت‌های آنها به بهترین نحو استفاده شود. بنامولایی با تاکید بر ذاتی بودن مدیریت، اظهار کرد: درست است که مدیریت به بروز بودن نیاز دارد اما باید به یاد داشته باشیم که مدیریت امری ذاتی و نه اکتسابی است.
دولت در هدایت سرمایه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارد
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش تعیین‌کننده دولت در هدایت سرمایه‌ها اشاره کرد و افزود: لازم است قدر تولیدکننده‌های واقعی را بدانیم و از پتانسیل‌های آنها در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌های تولیدی بهره‌مند شویم. بنامولایی ادامه داد: در زمان تحریم‌ها منافع عده‎‌ای با دور زدن تحریم‌ها تامین می‌شد و عده‌ای نیز در آن زمان با فروش کالای بی‌کیفیت به مردم از شرایط نامطلوب ناشی از تحریم‌ها به نفع خود استفاده می‌کردند. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: استفاده مطلوب از ظرفیت‌های مربوط به زمان پساتحریم نیازمند از بین بردن فسادهای مالی و اداری داخلی است و توجه به این امر اهمیت فراوانی دارد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود